بستن
دسته بندی کالا



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

بلبرینگ های خودتنظیم انتخابی مناسب برای کاربری هایی هستند که به تحمل بار شعاعی زیاد و بار محوری کم از هر دو طرف نیاز دارند. این بلبرینگ ها در یک طرف دو شیار دارند و در یک طرف دارای سطح کروی هستند.

ویژگی اصلی بلبرینگ های خودتنظیم، طراحی منحصر به فرد دو ردیف عنصر غلتان به همراه شیار مشترک در رینگ خارجی است که باعث شده بلبرینگ به صورت خود تنظیم عمل کند و اجازه دهد که شفت نسبت به یاتاقان دارای انحراف باشد. همچنین این بلبرینگ ها کمترین اصطکاک را ایجاد میکنند که به آنها اجازه می دهد در سرعت های بالا خنک تر باشند. محدوده سرعت قابل تحمل این نوع بلبرینگ ها بالا میباشد و این بلبرینگ ها تحمل سرعت های بالا را با دقت زیاد دارند.

مشخصات فنی بلبرینگ خود تنظیم

در ادامه به بررسی نکات کلیدی و مشخصات فنی بلبرینگ های خودتنظیم می پردازیم.

  1. کد فنی: شروع با عدد 1
  2. ظرفیت بار شعاعی: خیلی زیاد
  3. ظرفیت بار محوری: کم
  4. محدوده سرعت: بالا
  5. ویژگی اصلی: طراحی منحصر به فرد دو ردیف عنصر غلتان در یک شیار مشترک کروی در رینگ خارجی است که باعث شده بلبرینگ به صورت خود تنظیم عمل کند.
  6. کاربرد: پمپ‌ها، ماشین‌آلات ابزار دقیق، صنایع فولاد و ...

در انتخاب بلبرینگ خود تنظیم مناسب، توجه به عواملی مانند بارهای شعاعی و محوری مورد انتظار، سرعت کارکرد و دمای محیطی ضروری است.

قیمت بلبرینگ خود تنظیم

قیمت بلبرینگ خود تنظیم در سال های اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار و قیمت متریال اولیه دستخوش تغییرات متعدد شده است. اما قیمت این نوع بلبرینگ هم مانند دیگر محصولات تحت تاثیر عوامل ثابتی مانند ابعاد فیزیکی قرار میگیرد که درک آنها باعث میشود انتخابی آگاهانه و مقرون به صرفه ای داشته باشید.
در ادامه به بررسی عوامل ثابت تاثیر گذار بر قیمت بلبرینگ خود تنظیم می پردازیم.

  1. سایز و ابعاد فیزیکی: قطر داخلی، قطر خارجی و ضخامت بلبرینگ، نقشی اساسی در تعیین قیمت آن دارند. به طور کلی، هر چه ابعاد بلبرینگ بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.
  2. متریال: جنس به کار رفته در اجزای مختلف بلبرینگ، مانند رینگ‌ها، ساچمه‌ها و قفسه، از عوامل تعیین‌کننده قیمت هستند. فولاد پرس شده، برنج ماشین کاری شده و مواد خاص دیگر، هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند.
  3. نوع و سری: بلبرینگ‌های خود تنظیم در انواع مختلفی مانند ساده بدون کاسه نمد، دو طرفه با کاسه نمد و بوش بلند تولید می‌شوند. هر کدام از این انواع، بازه قیمتی متفاوتی را به خود اختصاص می‌دهند.

موارد گفته شده در قیمت بلبرینگ خود تنظیم اثرگذار هستند، ولی بخاطر داشته باشید که نمی‌توان قیمت را یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب و خرید این بلبرینگ ها در نظر گرفت و ممکن است بلبرینگ های اصل ارائه شده از فروشگاه کالا صنعتی قیمت بیشتری داشته باشد. انتخاب بلبرینگ خود تنظیم هم حتماً باید بر اساس نیازهای کاربری آن انجام شود.

همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب و خرید بلبرینگ خود تنظیم می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید و از مشاوره فنی و بازرگانی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

خرید بلبرینگ خود تنظیم، پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید

بلبرینگ‌ها، نقشی اساسی در عملکرد روان و بی‌وقفه تجهیزات الکتریکی ایفا می‌کنند. انتخاب درست این قطعات ظریف، تضمین‌کننده‌ی کارایی و طول عمر مفید دستگاه الکتریکی خواهد بود. از این رو در هنگام انتخاب و خرید بلبرینگ خود تنظیم بایستی پارامترها و فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید. اما پیش از هر چیز اولین گام در هنگام انتخاب بلبرینگ شناخت و بررسی دقیق نیازهای سیستم است. میزان سفتی و سختی، میزان سرعت چرخش، دمای محیط، محدودیت‌های فضا و ... فاکتورهایی هستند که باید با دقت بررسی شوند.

  • ابعاد و اندازه: دومین گام، تطبیق دقیق ابعاد بلبرینگ با محل نصب و نوع کاربرد آن است. قطر داخلی، قطر خارجی و ضخامت بلبرینگ را با دقت اندازه‌گیری کنید و با مقادیر ارائه شده در کاتالوگ یا نقشه فنی مطابقت دهید. ذره‌ای سهل‌انگاری در این مرحله می‌تواند منجر به عملکرد نامناسب و حتی خرابی بلبرینگ شود.
  • نوع و سری: با توجه به نوع بارگذاری، سرعت چرخش، دمای محیط و سایر شرایط کارکرد، باید سری و نوع مناسب بلبرینگ را انتخاب کنید. 
  • متریال: جنس رینگ‌ها، ساچمه‌ها و قفسه از اهمیت بالایی برخوردار است. فولاد، رایج‌ترین متریال برای ساخت بلبرینگ‌ها است، اما در شرایط خاص، مانند دمای بالا یا خوردگی، ممکن است نیاز به استفاده از فولاد ضدزنگ یا پرس شده و یا مواد دیگر باشد.

انواع بلبرینگ خود تنظیم

بلبرینگ های خود تنظیم بر اساس طرح و اندازه در سه نوع کلی طراحی و تولید میشوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بلبرینگ خود تنظیم ساده (بدون کاسه نمد)

نوع اصلی و ساده بلبرینگ های خود تنظیم بدون کاسه نمد تولید می شوند. رینگ داخلی آنها استوانه یا مخروطی با شیب یک به دوازده است. برای نوع سوراخ مخروطی که به اصطلاح کونیک نامیده میشود آداپتور مناسب ساخته میشود که به کمک آن میتوان بلبرینگ را به راحتی و با سرعت بر روی شفت صاف یا ناصاف سوار نمود.

بلبرینگ خود تنظیم دو طرفه با کاسه نمد

این نوع بلبرینگ های خود تنظیم با کاسه نمد تولید می شوند که کاسه نمد ها از دو طرف نسبت به نفوذ آب و روغن مقاوم هستند. جنس کاسه نمد ها از لاستیک های تقویت شده میباشد و محدوده حرارتی آنها بین -40 تا +120 درجه سانتیگراد متغیر میباشد.

بلبرینگ خود تنظیم بوش بلند

این نوع بلبرینگ هم به همراه کاسه نمد طراحی و تولید میشود. نوع ساده آنها دارای سوراخ استوانه ای و کونیک است که برای جا زدن آنها از بوش، مهره چاکنت و واشر قفلی استفاده میشود.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...