بستن
دسته بندی کالا

پمپ آب صابون




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

کاربرد کلی پمپ انتقال سیالات از یک نقطه به نقطه دیگر است. اما هر نوع پمپ به منظور هدف خاصی طراحی شده است. یکی از پمپ‌هایی که در صنایع و کارخانه‌ها در کنار سایر تجهیزات استفاده شده و بر روی آنها نصب می‌شود، پمپ آب صابون است. این پمپ خاص نوعی پمپ خنک‌کننده است. در ماشین‌آلات تراشکاری، فرزکاری، برشکاری و... که قطعات در معرض اصطکاک شدید هستند و حرارت آنها بالا می‌رود، خطر خرابی و تغییر شکل آنها بیشتر شده و از لحاظ ایمنی نیز مشکل‌زاست.

پمپ آب صابون با پاشش ترکیب آب و صابون بر روی بدنه دستگاه‌ها و قطعات پرداخت‌شده، حرارت آنها را کاهش داده و از آسیب به آنها جلوگیری می‌کند. در ادامه به کاربردهای پمپ آب صابون و برندهایی که در بازار موجود است، پرداخته خواهد شد.

پمپ آّب صابون

پمپ آب صابون چیست؟

پمپ آب صابون یا Coolant Pump نوعی پمپ سانتریفیوژ است که دارای یک یا چند پروانه بوده و در دو نوع تکفاز و سه فاز طراحی می‌شود. پمپ آب صابون همانند پمپ آب کولر بصورت عمودی طراحی شده و با قرار گرفتن در داخل سیال، آن را توسط پروانه پمپ می‌کند. پمپ آب صابون در واقع برای خنک‌کاری و روانکاری قطعاتی است که روی آنها عمل تراشکاری، برشکاری، فرزکاری و.... انجام می‌شود.

پمپ آب صابون دستگاه تراشکاری

دستگاه تراشکاری از ماشین‌آلات اصلی صنعتی است که برای ساخت قطعات مختلف از آن استفاده می‌شود. عملیاتی مثل تراش‌دادن، صیقل‌دادن، سوراخ ‌کاری، پخ‌زنی و... از جمله فرآیندهایی است که توسط ماشین تراش انجام می‌شود. این دستگاه از اجزای متحرک و ثابت زیادی تشکیل شده است.
یکی از اجزای مهم دستگاه تراشکاری، پمپ آب صابون است. زمانی که اسپیندل دستگاه در حال چرخش است و ابزار تراشی که در تماس با قطعه مدنظر است با سرعت زیاد در حال چرخش و تراشیدن است، حرارت بین آنها زیاد شده و به همین دلیل نیاز به خنک کاری دارند. پمپ آب صابون مایع خنک کن را از سینی حاوی آن بر روی قطعه پاشش می‌کند.

پمپ آب صابون دستگاه تراشکاری

پمپ آب صابون دستگاه CNC

دستگاه CNC یکی از ماشین‌آلات پیشرفته‌ای است که قابلیت هر نوع پرداخت‌کاری بر روی صفحات با جنس‌های مختلف را دارد. این دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل شده است و یکی از اجزای آن پمپ آب صابون است. زمانی که اسپیندل دستگاه CNC با دور موتور بسیار بالا به چرخش در می‌آید و قسمت فرز یا تراش در حال چرخش با قطعه مد نظر در تماس مستقیم قرار می‌گیرد، به دلیل اصطکاک زیاد بین دو قطعه، حرارت بالا می‌رود.

پمپ آب و صابون دستگاه سی ان سی

برای روانکاری و کاهش اصطکاک بین فرز و قطعه و همچنین خنک‌کاری آنها از مایع خنک‌کن استفاده می‌شود. ترکیب آب و صابون بدین منظور استفاده می‌شود. برای ریختن مداوم و یکنواخت مایع خنک‌کن از پمپ آب صابون در دستگاه CNC استفاده می‌شود.

پمپ دستگاه CNC وظایف مهمی ایفا می‌کند از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خنک‌کاری قطعه و مته تراشکاری حین عمل تراش به منظور جلوگیری از افزایش دما و سوختگی
  • خنک‌کردن قطعه پرداخت‌شده به منظور جلوگیری از تغییر شکل و خم‌شدن آن
  • بهبود کیفیت و بهبود دقت تراشکاری
  • دور کردن و زدودن پلیسه و مواد تراش خوره از قطعه کاری
  • گردش سیال خنک‌کننده در سیستم

کاربرد پمپ آب صابون

  1. دستگاه‌های CNC
  2. ماشین‌آلات تراشکاری، فرزکاری و برشکاری
  3. دستگاه‌های حکاکی روی شیشه و سنگ
  4. دستگاه سنگ‌زنی
  5. ایرواشرها

قیمت پمپ آب صابون

پمپ آب صابون از اجزای اصلی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی بوده که به دلیل استفاده مداوم از آن می‌تواند استهلاک و خرابی هم در آنها اتفاق بیوفتد. عمده کاربرد آن در دستگاه‌های تراشکاری و CNC و همچنین دستگاه‌های حکاکی بر روی سنگ و شیشه بوده و صنایع مرتبط به دنبال خرید پمپ آب صابون هستند. دو گروه از افراد به دنبال قیمت پمپ آب صابون هستند؛ افرادی که پمپ آب صابون آنها خراب شده و نیاز به تعویض دارد و افرادی که دستگاه ساز هستند و در دستگاه خود نیاز به پمپ اب صابون برای خنک‌کاری و روانکاری دارند.

کالاصنعتی با فراهم کردن تنوع محصولات پمپ آب صابون از برندهای خارجی و ایرانی، بهترین قیمت پمپ را به مشتریان عزیز پیشنهاد می‌کند.

برندهای پمپ آب صابون

علی رغم اینکه برندهای زیادی وجود دارند اما برای مشتریان پمپ آب صابون دو نوع برند، یکی ایرانی و یکی خارجی پیشنهاد می‌شود که با کیفیت بوده و در بازار ایران نیز یافت می‌شوند؛ برند ایرانی موتوژن تبریز و برند خارجی میکسان ترکیه است. برند موتوژن پمپ‌های خود را در دو حالت سه فاز و تکفاز تولید می‌کند. در حالی که میکسان ترکیه پمپ آب صابون دستگاه CNC را فقط به صورت سه فاز تولید می‌کند.

پمپ آب صابون دستگاه تراش موتوژن

موتوژن پمپ های آب صابون خود را در دو سری تکفاز و سه فاز تولید می‌کند که در هر نوع طول پایه‌ها متفاوت است. در ادامه دو جدول قرار داده شده است که طول پایه براساس کد پمپ مشخص است.

پمپ دستگاه CNC تکفاز موتوژن

مدل پمپ آب صابون طول پایه (mm)
P56-10 85
P56-11 120
P56-13 140
P56-15 146

پمپ دستگاه CNC سه موتوژن

مدل پمپ آب صابون طول پایه (mm)
P56-20 85
P56-21 120
P56-23 140
P56-25 146

از ویژگی‌های پمپ آب صابون موتوژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در دسترس‌بودن قطعات یدکی به دلیل تولید داخل بودن
  • طول پایه‌های متنوع که مشتری را به نیاز خود می‌رساند.
  • تولید در دو حالت تکفاز و سه فاز

پمپ آب صابون برای دستگاه تراشکاری برند میکسان

برند میکسان محصول کشور ترکیه در حوالی سال 1977 تاسیس و کار خود را با تولید کردن الکتروموتور قفس سنجانی شروع کرد. سپس در سال‌های بعد توانست پمپ‌های غوطه‌ور را طراحی و تولید کند. یکی از پمپ‌ها و محصولات پر استفاده شرکت میکسان، پمپ آب صابون است. این پمپ‌ها دارای کنترل کیفیت (TSE) و استانداردهایی شامل DIN و IEC و CE است. پمپ آب صابون میکسان در سه سری AP، BP و CP تولید می‌شود.

پمپ دستگاه CNC برند میکسان سری BP در حالت سه فاز تولید می‌شود. طول پایه در این سری از 12 تا 35 سانتی‌متر است. توان مصرفی الکتروموتور این نوع پمپ 90 وات است. پمپ آب صابون میکسان سری AP در حالت سه فاز تولید می‌شود و طول پایه در این سری از 11 تا 21 سانتی‌متر است. توان مصرفی الکتروموتور مشابه سری قبل 90 وات است. سری CP نیز دارای طول پایه 13 الی 35 سانتی‌متر می‌باشد. کاربرد پمپ‌های میکسان در برش‌کاری قطعات، تراشکاری، دستگاه  CNC، فرزکاری و سنگ زنی است.

عملکرد پمپ آب صابون

پمپ آب صابون به طور کلی از یک یا چند پروانه و یک الکتروموتور تشکیل شده است. قطعه‌ای که موتور و پروانه‌های پمپ را به هم متصل می‌کند یک شفت عمودی است که با اتصالات مستحکمی به بخش‌های بالا و پایین پمپ پیچ شده است. هنگامی که الکتروموتور پمپ به جریان برق متصل می‌شود و دستگاه روشن می‌گردد، پروانه یا پروانه‌های پمپ به حرکت درآمده و موجب حرکت آب درون مخزن می‌گردد. آب درون مخزن پس از به حرکت درآمدن، ضمن برخورد با هوای اطراف خنک شده و با برخورد به بدنه دستگاه‌های صنعتی موجب خنک‌شدن آن‌ها و انقباض قطعات و در نتیجه کاهش اصطکاک بین قطعات می‌شود.

استفاده از پمپ آب صابون می‌تواند در افزایش طول عمر و نیز کیفیت عملکرد دستگاه‌های صنعتی بسیار موثر واقع شود. پمپ آب صابون قابلیت انتقال سیال مرکب از آب و صابون جهت روان‌کاری دستگاه‌های صنعتی را دارد و این از جمله تفاوت‌های آن با پمپ آب کولر که تنها قابلیت انتقال آب را دارد، می‌باشد. پمپ آب صابون معمولا در نوع کم صدا و کم لرزش تولید می‌شود تا مزاحمت و نویز نامطلوب عملکردی آن به حداقل ممکن برسد.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...