بستن
دسته بندی کالا

پمپ روغن داغ نورم NORM




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

در فرآیندها و کاربردهای خاصی که نیاز به انتقال سیالات رقیق با دمای بالا است از پمپ‌های روغن داغ استفاده می‌شود. این پمپ یکی از پمپ های سانتریفیوژ خاص محسوب می‌شود که با استفاده از متریال مقاوم قادر است به خوبی سیال داغ را جابجا کند. با توجه به خاص بودن پمپ روغن داغ سازندگان محدودی این پمپ را تولید می‌کنند. برند نورم (NORM) ترکیه یکی از آنهاست. بسیاری از مشتریان این پمپ خاص، با برند نورم آشنا هستند چرا که کیفیت خود را ثابت کرده است.

در ادامه به انواع مدل‌های پمپ روغن داغ نورم، مشخصات آنها، اجزا، کاربردها و البته نمودار هد و دبی که برای انتخاب لازم است، پرداخته می‌شود.

پمپ روغن داغ نورم

قیمت پمپ روغن داغ نورم

پمپ روغن داغ به عنوان یکی از پمپ‌های سانتریفیوژ خاص، قادر به جابجایی آب و روغن داغ را دارد و قطعات آن از مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته می‌شود. با توجه به این موضوع قیمت پمپ روغن داغ نسبت به پمپ سانتریفیوژ معمولی آب گران‌تر محسوب می‌شود. در بین سازندگان محدود پمپ روغن داغ هم نام برندهای ایرانی و هم خارجی دیده می‌شود. با مقایسه یک مدل خاص پمپ روغن داغ از لحاظ قطر دهانه و مشخصات عملکردی می‌توان به این موضوع پی برد که قیمت پمپ روغن داغ نورم نسبت به موارد مشابه ایرانی بیشتر است.

قاعدتا در پمپ روغن داغ که سیال داغ از داخل پمپ عبور می‌کند، قسمت سیل مکانیکی جز مهم‌ترین اجزا است و این قطعه در پمپ روغن داغ نورم از بهترین متریال انتخاب شده است و این موضوع در قیمت پمپ روغن داغ نورم تاثیر دارد. در بین مدل‌های مختلف پمپ روغن داغ نورم نیز باید این نکته را ذکر کرد که با افزایش قطر دهانه و از آن طرف افزایش توانایی پمپاژ سیال داغ قیمت نیز افزایش می‌یابد. همچنین در یک قطر دهانه مشخص، با افزایش قطر پروانه قیمت پمپ روغن داغ نیز افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی پمپ روغن داغ نورم

براساس مکانیزیم طراحی پمپ‌های گریز از مرکز معمولا قطر خروجی 1 سایز از قطر ورودی کوچک‌تر است. در پمپ روغن داغ نورم نیز قطر دهانه ورودی یک سایز از خروجی بزرگتر است. سیستم خنک‌کاری پمپ روغن داغ نورم با استفاده از هوا است که در انتهای پمپ پره یا فین قابل مشاهده است. بدنه از جنس چدن با مقاومت بالا پمپ روغن داغ نورم می‌تواند تا 16 بار فشار را تحمل کند.

کالاصنعتی علاوه بر تامین پمپ روغن داغ نورم، می‌تواند الکتروموتور مناسب برای کوپل با پمپ و همچنین فرآیند شاسی و کوپلینگ پمپ را تامین و محصول نهایی را در اختیار مشتریان محترم قرار دهد.

مشخصات پمپ های روغن داغ نورم

اجزای پمپ روغن داغ نورم

پمپ روغن داغ نورم اجزای مختلفی دارد که در شکل زیر تمام جزئیات آن آورده شده است. اجزای اصلی شامل پوسته پمپ، پروانه، پایه پمپ، صفحه پوشش پمپ، گسکت‌ها، سیل مکانیکی، بلبرینگ و ... است.

اجزای پمپ روغن داغ نورم

کاربردهای پمپ روغن داغ نورم

پمپ روغن داغ قابلیت انتقال سیالات رقیق با دمای بالا را دارد. به همین منظور پمپ‌ها روغن داغ نورم نیز با طراحی منحصر به فردی که دارند توانایی انتقال سیالات تا دمای 350 درجه سانتی‌گراد را دارند.

از جمله کاربردهای پمپ روغن داغ نورم می‌توان به صنایع قیرسازی، صنایع نفتی، تولید مواد شوینده و به طور خاص صابون‌سازی، پالایشگاه‌ها، صنایع مرتبط با تولید چسب، چربی‌زدایی و پاکسازی سطوح فلزات، مبدل‌های حرارتی، ماشین‌های تزریق پلاستیک، واحدهای مرتبط با پلیمریزاسیون، صنایع مرتبط با فرآیند پرس و... اشاره کرد.

مزایای پمپ روغن داغ نورم

پمپ‌های روغن داغ نورم علاوه بر تحول فشار داخلی تا 16 بار، می‌توانند سیال (روغن و آب با درجه حرارت بالا) تا دمای 350 درجه سانتی‌گراد را پمپاژ کنند، در برابر خوردگی و حرارت بسیار مقاوم هستند. سیل مکانیکی‌های بکار رفته در این نوع پمپ‌ها از بهترین متریال بوده که پمپ را کاملا آب‌بند می‌کنند و نسبت به سایر پمپ‌های سانتریفیوژ معمولی نشتی کمتری دارند.

نا‌م‌گذاری پمپ روغن داغ نورم

نحوه نام‌گذاری پمپ روغن داغ نورم مطابق با شکل زیر انجام ‌می‌شود:

نام گذاری پمپ روغن داغ نورم

نحوه انتخاب پمپ روغن داغ و الکتروموتور برای پمپ

برای انتخاب پمپ و الکتروموتور باید نمودار هد برحسب دبی پمپ (منحنی عملکرد پمپ) برای الکتروموتور 1450 دور و 2900 دور بررسی شود. در شکل زیر برای دو دور موتور ذکر شده، منحنی همپوشانی پمپ روغن داغ نورم آورده شده است. با داشتن دو پارامتر هد و دبی مدل پمپ روغن داغ نورم انتخاب می‌شود.

منحنی عملکرد پمپ برای الکتروموتور 1450

منحنی عملکرد پمپ برای الکترموتور 2900

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...