بستن
دسته بندی کالا

رولبرینگ سوزنی

  • رولبرینگ سوزنی SKF



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

رولبرینگ های سوزنی انتخابی مناسب برای کاربری هایی هستند که به تحمل بارهای شعاعی و محوری نیاز دارند. این نوع رولبرینگ ها ظرفیت تحمل بارهای ترکیبی را از یک جهت دارند. رولبرینگ های سوزنی کوچک ترین و سبک ترین نوع بیرینگ هستند؛ فضای اشغال شده و وزن آنها بسیار کم است. به همین علت در کاربری هایی که محدودیت وزن و فضا داریم استفاده میشوند. 

عناصر غلتشی در رولبرینگ های سوزنی مانند رولبرینگ های استوانه ای است با این تفاوت که، این عناصر بسیار نازک و بلند هستند و قطر بسیار کمی دارند. قطر این غلتک ها در انتها کاهش پیدا میکند و پیشانی سوزنی تخت یا گرد دارند. رولبرینگ های سوزنی می توانند دارای رینگ داخلی و یا بدون رینگ داخلی باشند؛ در کاربری هایی که محدودیت فضا داریم از رولبرینگ هایی استفاده می شود که بدون رینگ داخلی هستند. در این زمان بایستی شفت را سخت کاری و صیقلی کنیم.

همچنین رولبرینگ های سوزنی اجازه حرکت محوری شفت را میدهند و سطح استوانه ای آنها به گونه ای انتخاب میشود تا از ایجاد تنش و ضربات فیزیکی در لبه ها جلوگیری شود.

مشخصات فنی رولبرینگ سوزنی 

در ادامه به بررسی نکات کلیدی رولبرینگ های سوزنی می پردازیم.

  • کد فنی: شروع شونده با یکی از کدهای NK و HK
  • ظرفیت بار شعاعی: بالا
  • ظرفیت بار محوری: ندارد
  • ظرفیت بار ترکیبی: ندارد
  • محدوده سرعت: بالا
  • رینگ داخلی و رینگ خارجی: میتواند رینگ داخلی داشته باشد و میتواند نداشته باشد.
  • عناصر غلتان: بلند و نازک با قطر کم
  • ویژگی اصلی: کوچک ترین و سبک ترین نوع بیرینگ 
  • کاربرد: قطعات خودرو، پمپ ها، کمپرسورها، گیربکس صنعتی و صنایع پزشکی و نیروگاه ها …
  • کلاس حرارتی قابل تحمل: -20 تا +100 درجه
  • جنس قفسه: فولاد و فیبر
  • لقی داخلی: حدود لقی این رولبرینگ ها مطابق استاندارد ISO5373 است.
  • پسوندهای رولبرینگ سوزنی (RS): کاسه نمد در یک طرف رولبرینگ، 2RS: کاسه نمد در دو طرف رولبرینگ، TN9: قفسه از جنس فیبر

خرید رولبرینگ سوزنی، پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید

رولبرینگ به عنوان یکی از قطعات حیاتی در تجهیزات الکتریکی، تاثیر مستقیمی بر عملکرد صحیح سیستم دارد. از این رو در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ بایستی پارامترهای مهم و فاکتورهای متعددی را در نظر داشته باشید. اولین گام در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ های سوزنی درک دقیق نیاز سیستم به رولبرینگ است. در ادامه به بررسی دیگر پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ سوزنی می پردازیم.

1) محدوده سرعت و ظرفیت تحمل بار

حداکثر سرعت قابل تحمل برای رولبرینگ ها توسط سازنده مشخص می شود و باید با توجه به سرعت دوران مورد نیاز در دستگاه شما انتخاب گردد. انتخاب رولبرینگ با سرعت بالاتر از حد مجاز، سبب کاهش عمر و خرابی زودرس آن خواهد شد. برخی رولبرینگ ها برای تحمل بارهای شعاعی و برخی دیگر برای تحمل بارهای ترکیبی و محوری طراحی و تولید میشوند. رولبرینگ های سوزنی برای تحمل بار شعاعی سنگین در سرعت های بالا طراحی و به بازار عرضه میشوند.

2) کلاس دقت:

رولبرینگ های سوزنی با درجات دقت مختلفی از P0 تا P6 تولید می شوند. هرچه درجه دقت (عدد بعد از P) کوچکتر باشد، دقت رولبرینگ بالاتر و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. انتخاب کلاس دقت مناسب، به ظرافت و صحت عملکرد سیستم شما بستگی دارد.

3) ابعاد فیزیکی و سایز رولبرینگ:

سایز رولبرینگ های سوزنی از سه نظر قابل اندازه گیری است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. بخاطر داشته باشید که این اندازه ها بایستی کاملا دقیق و متناسب با دستگاه مدنظر باشند.

  • قطر داخلی: قطر سوراخ داخل رولبرینگ که باید متناسب با شافت یا محور مورد استفاده باشد.
  • قطر خارجی: قطر بیرونی رولبرینگ که باید با فضای موجود برای نصب آن مطابقت داشته باشد.
  • ضخامت: ارتفاع رولبرینگ که باید با محدودیت های فضایی شما سازگار باشد.

ابعاد رولبرینگ سوزنی در خانواده NA در تطابق با استاندارد ISO15-1981 میباشد. رولبرینگ های خانواده RNA رینگ داخلی نداشته ولی با خانواده NA از لحاظ ابعادی تطابق دارند.

4) جنس رینگ ها و عناصر غلتان:

فولاد آبکاری شده، آلیاژهای خاص و سرامیک از جمله متریال های رایج برای رینگ ها هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین فولاد آبکاری شده و مواد دیگر برای عناصر غلتان استفاده می شوند که بر سختی، مقاومت به خوردگی، اصطکاک و دمای کاری رولبرینگ تاثیر می گذارند.

انواع رولبرینگ سوزنی

انواع مختلفی از رولبرینگ های سوزنی موجود است که رایج‌ترین این رولبرینگ ها عبارت‌اند از:

1) مجموعه رولبرینگ سوزنی و قفسه

مجموعه رولبرینگ و قفس شامل غلتک‌های سوزنی است که توسط یک قفس یا نگهدارنده وجود دارد. آن‌ها هیچ رینگ یاتاقانی ندارند و بین شفت و محفظه مونتاژ می‌شوند. آن‌ها ظرفیت حمل بار بالایی در یک پاکت کاری کوچک دارند.

مجموعه رولبرینگ و قفسه

2) رولبرینگ های سوزنی فنجانی

رایج‌ترین نوع رولبرینگ سوزنی هستند. این رولبرینگ های سوزنی یک رینگ خارجی عمیق اما نازک دارند که از ورق فلزی ساخته شده است. سوراخ معمولاً باز گذاشته می‌شود، اما می‌توان آن را از یک طرف نیز درپوش گذاشت. آن‌ها در نظر گرفته‌ شده‌اند که روی یک شفت قرار بگیرند. این رولبرینگ های رینگ داخلی ندارند و عملکرد آن‌ها به این علت نرم‌تر است. سه نوع اصلی رولبرینگ سوزنی فنجان وجود دارد، فنجان کشیده با قفس و انتهای باز، فنجان کشیده با قفس و یک سر بسته و بلبرینگ کامل با انتهای باز.

رولبرینگ سوزنی فنجانی

3) رولبرینگ سوزنی با رینگ‌های ماشین کاری شده

رولبرینگ های سوزنی با رینگ‌های ماشین کاری شده برای کاربردهای بار بیشتر استفاده می‌شود. دو نوع اصلی رولبرینگ سوزنی با رینگ‌های ماشینکاری شده وجود دارد - رولبرینگ سوزنی بدون رینگ داخلی و رولبرینگ سوزنی با رینگ‌های داخلی. رولبرینگ سوزنی بدون رینگ داخلی با شفت‌های سخت شده و زمینی استفاده می‌شوند که امکان استفاده از شفت بزرگ‌تر را فراهم می‌کند و سفتی را افزایش می‌دهد. رولبرینگ های سوزنی با رینگ‌های داخلی در کاربردهایی استفاده می‌شود که شفت سخت شده و زمینی امکان پذیر نیست.

رولبرینگ سوزنی با رینگ های ماشین کاری شده

4) رولبرینگ سوزنی تراز

رولبرینگ های سوزنی تراز دارای یک مسیر غلتش خارجی هستند که از رینگ خارجی جدا شده است که به عنوان یک آستین عمل می‌کند. این مسیر غلتش دارای یک نمای خارجی مقعر است که با رینگ‌های پلاستیکی در آستین قرار می‌گیرد. نتیجه یک رولبرینگ است که می‌تواند حداقل ناهماهنگی ثابت محور را جبران کند.

رولبرینگ سوزنی تراز

5) رولبرینگ سوزنی ترکیبی

رولبرینگ سوزنی ترکیبی از یک رولبرینگ سوزنی شعاعی همراه با یک رولبرینگ محوری (کف گرد) تشکیل شده است. آن‌ها می‌توانند بارهای شعاعی و محوری را در خود جای دهند. آن‌ها مخصوصاً برای کاربردهایی مناسب هستند که انواع دیگر یاتاقان‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، یا جاهایی که بارهای محوری خیلی سنگین هستند، سرعت‌ها خیلی زیاد است، یا روان کننده برای ترتیبات با واشرهای رانشی ساده ناکافی است.

رولبرینگ سوزنی ترکیبی

قیمت رولبرینگ سوزنی

قیمت رولبرینگ سوزنی و بیرینگ ها در سال های اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار و قیمت مواد و متریال اولیه دستخوش تغییرات متعدد شده است. اما قیمت این نوع رولبرینگ هم مانند دیگر محصولات در بازار تحت تاثیر عوامل ثابتی مانند جنس قرار میگیرد که درک آنها باعث میشود انتخابی آگاهانه و مقرون به صرفه ای داشته باشید.
در ادامه به بررسی عوامل ثابت تاثیرگذار بر قیمت رولبرینگ سوزنی می پردازیم.

1) جنس:

جنس رینگ های داخلی و خارجی، قفسه، آب بندها و عناصر غلتشی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت رولبرینگ سوزنی می باشد. فولاد ماشین کاری شده، آلیاژهای خاص از جمله متریال های رایج در تولید این نوع رولبرینگ هستند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. همچنین کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت رولبرینگ تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. استفاده از مواد با کیفیت بالا، منجر به افزایش استحکام، طول عمر و کارایی رولبرینگ سوزنی شده و به طبع قیمت آن را نیز افزایش می دهد.

2) ابعاد:

قطر رینگ داخلی، قطر رینگ خارجی و ضخامت رولبرینگ از جمله ابعاد کلی آن هستند که بر قیمت تاثیر می گذارند. به طور کلی، رولبرینگ های با ابعاد بزرگتر، قیمت بالاتری دارند. همچنین قطر، طول و تعداد ساچمه ها نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت هستند. رولبرینگ هایی که از ساچمه های بیشتر و یا بزرگتر استفاده می کنند، به دلیل تحمل بار بالاتر، قیمت بیشتری نیز دارند.

3) نوع قفسه:

قفسه ها از جنس های مختلفی مانند فولاد و برنج ساخته می شوند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. همچنین قفسه ها در انواع مختلفی مانند قفسه پر ساچمه، قفسه با صفحه جداشونده و قفسه ماشینکاری شده تولید می شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داشته و بر قیمت نهایی رولبرینگ تاثیر می گذارند.

4) دقت:

رولبرینگ های سوزنی در درجات دقت مختلفی تولید می شوند که از P0 تا P6 را شامل می شود. هرچه درجه دقت بالاتر باشد، قیمت رولبرینگ نیز بیشتر خواهد بود.

5) برند و شرکت سازنده رولبرینگ:

برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه تولید رولبرینگ سوزنی، از متریال مرغوب، فرآیندهای تولید پیشرفته و کنترل کیفی دقیق استفاده می کنند. این امر سبب می شود که رولبرینگ های تولید شده، از کیفیت و طول عمر بالاتری برخوردار باشند و سبب عملکرد روان تر و دقیق تر سیستم شوند. همچنین برندهای معتبر، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبری برای محصولات خود ارائه می کنند که خیال شما را از بابت تعمیر یا تعویض رولبرینگ در صورت نیاز راحت می کند به همین دلیل ممکن است برندهای محبوب محصولاتی با قیمت بالاتری داشته باشند.

موارد گفته شده در قیمت رولبرینگ سوزنی اثرگذار هستند، بخاطر داشته باشید نمی‌توان قیمت را یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب و خرید رولبرینگ در نظر گرفت. انتخاب رولبرینگ سوزنی حتماً باید بر اساس نیازهای دستگاه انجام شود و از آنجایی که کیفیت رولبرینگ در عمر و کارایی سیستم تاثیر مستقیم دارد، پیشنهاد میکنیم با تهیه رولبرینگ های سوزنی اصل از فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی عملکرد مناسب سیستمتان را تضمین کنید.

همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب و خرید رولبرینگ سوزنی می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید و از مشاوره فنی و بازرگانی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...