بستن
دسته بندی کالا



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

رولبرینگ‌های بشکه‌ای یا کروی در دسته بیرینگ‌های خودتنظیم قرار می‌گیرند. این نوع رولبرینگ‌ها انتخابی مناسب برای کاربری هایی هستند که نیاز به تحمل بارهای شعاعی (سنگین تا نیمه سنگین) و بارهای محوری (نیمه سنگین تا کم) از دو جهت را دارند. رولبرینگ های کروی تنها رولبرینگ هایی هستند که قادر به تحمل بارهای بسیار سنگین اند. استحکام بالای این رولبرینگ ها باعث شده تا بار سنگین و بارهای ضربه ای شدید را هم به خوبی تحمل و رفع کنند.

  • عناصر غلتان: غلتک ها در رولبرینگ های کروی، به صورت بشکه ای هستند. پروفیل سطح آنها کاملا با فرم سطح تماسشان با رینگ های داخلی و خارجی مطابق است. این غلتک های استوانه ای باد کرده، توسط لبه های برجسته رینگ داخلی و قفسه های نگهدارنده در موقعیت خود ثابت شده اند.
  • ویژگی اصلی: ویژگی اصلی در رولبرینگ های بشکه ای قابلیت جبران ناهمراستایی های زاویه ای و خود تنظیم بودن آنها است. در حقیقت محور تقارن رینگ داخلی در این رولبرینگ ها میتواند با محور تقارن رینگ خارجی در حالت زاویه دار قرار بگیرد؛ یا به عبارتی رینگ داخلی دارای دو شیار و رینگ خارجی یک شیار کلی با قطر پهن دارد. این ویژگی به رولبرینگ ها کمک میکند که به صورت خود تنظیم عمل کرده و عدم همراستایی های شفت را جبران کنند.
  • محدوده سرعت: سرعت قابل تحمل این نوع رولبرینگ ها متوسط است و این رولبرینگ ها سرعت های متوسط را در تجهیزاتی مانند ماشین آلات معدن، موتورگیربکس ها، پمپ ها و … به خوبی تحمل میکنند.
  • کاسه نمد: رولبرینگ های بشکه ای با کاسه نمدهای تقویت شده از جنس ورق های فولادی و لاستیک طراحی و تولید میشوند. این کاسه نمدها مقاوم به سایش، مقاوم به ضربات مکانیکی و عایق در برابر نفوذ روغن هستند. همچنین کاسه نمدها در این رولبرینگ ها دو تکه هستند که یک بخش در بالای رولبرینگ و بخش دیگر در بخش زیرین رولبرینگ قرار دارد. 

مشخصات فنی رولبرینگ بشکه ای

در ادامه به بررسی نکات کلیدی رولبرینگ های کروی می پردازیم.

  1. کد فنی: سری 20000
  2. ظرفیت بار شعاعی: سنگین تا بسیار سنگین
  3. ظرفیت بار محوری: نیمه سنگین تا کم
  4. محدوده سرعت: متوسط
  5. کاربرد: پمپ‌ها، ماشین‌آلات معدن، صنایع فولاد و …
  6. عناصر غلتان: استوانه ای باد کرده یا بشکه ای
  7. جنس قفسه: پلی آمید تقویت شده با الیاف شیشه ای، فولاد و برنج ماشینکاری شده

در انتخاب رولبرینگ های کروی مناسب، توجه به عواملی مانند ظرفیت بارهای شعاعی سنگین مورد انتظار، سرعت کارکرد و دمای محیط ضروری است.

کاربرد رولبرینگ های کروی

رولبرینگ های کروی در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند مانند کاربردهایی با بارهای سنگین، سرعت های متوسط و کاربردهایی با احتمال ناهماهنگی. برخی از زمینه هایی که رولبرینگ های کروی در آنها کاربرد دارند عبارتند از : 

  • گیربکس صنعتی
  • توربین های بادی
  • ماشین های ریخته گری پیوسته
  • جابجایی مواد
  • پمپ
  • فن و دمنده مکانیکی
  • تجهیزات معدنی و ساختمانی
  • تجهیزات پردازش خمیر و کاغذ
  • نیروی محرکه دریایی و حفاری دریایی
  • وسایل نقلیه خارج از جاده

عملکرد رولبرینگ کروی؛ توانایی تحمل ناهمراستایی

عملکرد اصلی یک رولبرینگ کروی کاهش اصطکاک در حین حمل بار شعاعی یا بار محوری یا هر دو است. همچنین ممکن است ناهماهنگی دینامیک یا استاتیک را در خود جای دهد. نمونه ای از ناهماهنگی دینامیک چرخش محور خمیده در رولبرینگ است که باعث انحراف یا تلاطم مداوم شفت در محل قرارگیری آن در رولبرینگ می شود. شفت ممکن است تحت بار، به جای خم شدن دائمی، به طور الاستیک منحرف شود، اما تأثیر آن بر رولبرینگ یکسان است. رولبرینگ های کروی خود تنظیم می‌توانند تحمل‌ های تولید در محفظه‌ های ماشینکاری شده و ناهماهنگی‌ های رایج در سازه‌های تجهیزات ریخته‌گری یا ساخته شده را جبران کنند. اگر هم شفت و هم ساختار سفت و سخت باشند، تلرانس‌ های اولیه ساخت محفظه‌های رولبرینگ، تراز کردن شفت کاملاً عمود بر محفظه رولبرینگ را دشوار می‌کند، همانطور که برخی از انواع بیرینگ ها نیاز دارند. اکثر رولبرینگ های کروی می توانند ناهماهنگی 2± درجه را تحمل کنند. در رولبرینگ هایی که در مراکز 10 فوتی تنظیم شده‌اند، این می‌تواند معادل 8.3 اینچ ناهماهنگی باشد.

خرید رولبرینگ کروی؛ پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ بشکه ای

رولبرینگ کروی به عنوان یکی از قطعات حیاتی در تجهیزات الکتریکی، تاثیر مستقیمی بر عملکرد صحیح سیستم دارد. از این رو در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ بایستی پارامترهای مهم و فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید. اولین گام در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ های بشکه ای درک دقیق نیاز سیستم به رولبرینگ است. در ادامه به بررسی دیگر پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ بشکه ای می پردازیم.

1) بررسی جنس رولبرینگ

رینگ های رولبرینگ و عناصر غلتان از جنس های مختلفی تولید میشوند که رایج‌ترین آنها «فولاد کروم» (کروم با کربن بالا) است؛ این ماده تقریباً 1.5 درصد محتوای کروم دارد. فولاد کرومی طبق استانداردهای AISI 52100 (ایالات متحده آمریکا)، 100CR6 (آلمان)، SUJ2 (ژاپن) و GCR15 (چین) تولید میشود بنابراین استحکام بسیار بالاتری نسبت به دیگر مواد دارد. برخی از مواد متداول برای ساخت قفس رولبرینگ عبارتند از ورق فولادی، پلی آمید، برنج و فولاد (ماشینکاری شده)

انتخاب مواد اولیه برای ساخت رولبرینگ عمدتاً به حجم و روش ساخت بستگی دارد. برای رولبرینگ های با حجم زیاد و قفسه های بیشتر از ورق فولادی یا پلی آمید استفاده میشود، در حالی که در تولید رولبرینگ با حجم یا سری های کم حجم اغلب از برنج یا فولاد ماشینکاری شده استفاده میشود.
همچنین برای برخی کاربردهای خاص، مواد ویژه ای برای پوشش (به عنوان مثال سوراخ استوانه ای با روکش PTFE برای کاربردهای ارتعاشی) استفاده می شود.

2) ابعاد و سایز رولبرینگ

ابعاد خارجی رولبرینگ های کروی توسط ISO در استاندارد ISO 15:1998 استاندارد شده است. برخی از سری های رایج رولبرینگ های کروی عبارتند از: 213، 222، 223، 230، 231، 232، 238، 239، 240، 241، 248، 249

3) سرعت و ظرفیت تحمل بار رولبرینگ

انتخاب رولبرینگ کروی مناسب به دو عامل کلیدی بستگی دارد: سرعت دوران و ظرفیت تحمل بار.

حداکثر سرعتی که هر رولبرینگ می‌تواند تحمل کند، توسط سازنده مشخص می‌شود. از این حد فراتر نروید، زیرا عمر یاتاقان را کوتاه می‌کند و به خرابی زودرس آن منجر می‌شود. به نیازهای خاص کاربری خود توجه کنید و رولبرینگی را انتخاب کنید که به اندازه کافی سریع بچرخد. رولبرینگ های بشکه ای برای تحمل سرعت های متوسط مناسب هستند.

رولبرینگ‌ها برای تحمل بارهای شعاعی، محوری یا ترکیبی طراحی شده‌اند. نوع بارگذاری در کاربری را مشخص کنید و رولبرینگی را انتخاب کنید که به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند آن را تحمل کند. رولبرینگ‌های بشکه‌ای برای تحمل بارهای شعاعی سنگین و بار محوری کم از دو جهت ایده‌آل هستند.

4) کلاس دقت

دقت رولبرینگ‌ها با درجه‌بندی P مشخص می‌شود که از P0 تا P6 متغیر است. هرچه درجه P کوچکتر باشد، رولبرینگ دقیق‌تر و گران‌تر خواهد بود. انتخاب کلاس دقت مناسب به نیازهای کاربری شما بستگی دارد. اگر به عملکردی بسیار دقیق و ظریف نیاز دارید، به رولبرینگی با درجه P پایین‌تر نیاز دارید. در غیر این صورت، یک رولبرینگ با درجه P بالاتر و قیمت مناسب‌تر می‌تواند انتخاب مقرون به صرفه‌ و مناسبی باشد.

انواع رولبرینگ بشکه ای

رولبرینگ های بشکه ای بر اساس پارامترهای مختلفی در دسته های متنوعی قرار میگیرند. در ادامه به بررسی این پارامترها میپردازیم.

1) تک ردیفه یا دو ردیفه بودن غلتک ها

به صورت کلی رولبرینگ های کروی در دو نوع تک ردیفه (ظرفیت تحمل بار شعاعی کم و بار محوری ناچیز) و دو ردیفه (ظرفیت تحمل بار شعاعی سنگین تا بسیار سنگین و بار محوری سنگین تا کم) طراحی و تولید میشوند.

2) سوراخ داخلی رولبرینگ های کروی

سوراخ داخلی این رولبرینگ ها میتواند مخروطی (دارای شیب) و یا استوانه ای (بدون شیب) باشد. رولبرینگ های کروی با سوراخ داخلی مخروطی می تواند دارای شیب ۱:۳۰ (با پسوند K30 در شماره فنی بلبرینگ) و شیب ۱:۱۲ (با پسوند K در شماره فنی بلبرینگ) طراحی و تولید شود.

3) روانکاری

اکثر رولبرینگ های کروی به منظور روانکاری بهتر یک شیار محیطی و سه سوراخ جهت روانکاری دارند، این ویژگی با پسوند W33 در شماره فنی رولبرینگ مشخص میشود. پسوند دیگر نشان دهنده این ویژگی E است.

4) پسوندهای رولبرینگ های کروی

رولبرینگ های کروی دارای پسوند های متفاوتی هستند که هرکدام نشان دهنده یک ویژگی و آپشن در رولبرینگ است که در جدول زیر به معرفی این پسوندها میپردازیم.

ویژگی / پسوند EC CC C CAC CA ECAC ECA
متقارن بودن غلتک‌ها

غلتک های تقویت شده
(تحمل بار بسیار بالا)

       
وجود لبه در حلقه داخلی      

قیمت رولبرینگ بشکه ای

قیمت رولبرینگ بشکه ای در سال های اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار و قیمت متریال اولیه دستخوش تغییرات متعدد شده است. اما قیمت این نوع رولبرینگ هم مانند دیگر محصولات تحت تاثیر عوامل ثابتی مانند ابعاد فیزیکی قرار میگیرد که درک آنها باعث میشود انتخابی آگاهانه و مقرون به صرفه ای داشته باشید.
در ادامه به بررسی عوامل ثابت تاثیرگذار بر قیمت رولبرینگ کروی میپردازیم.

1) نوع و ابعاد

رولبرینگ‌های کروی در انواع مختلفی از جمله تک ردیفه، دو ردیفه موجود هستند. به طور کلی، رولبرینگ‌های کروی با تعداد ردیف‌های بیشتر، قیمت بالاتری دارند. قیمت رولبرینگ‌های کروی با افزایش ابعاد آنها افزایش می‌یابد. این امر به دلیل افزایش مواد اولیه مورد نیاز برای تولید رولبرینگ‌های بزرگتر است.

2) جنس

رولبرینگ‌های کروی از جنس‌های مختلفی از جمله فولاد کرومی ساخته می‌شوند. به طور کلی، رولبرینگ‌های ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت بالاتر، قیمت بالاتری دارند. قفسه رولبرینگ کروی می‌تواند از جنس فولاد یا برنج و یا … باشد. قفسه‌های فولادی به طور کلی ارزان‌تر هستند، اما قفسه‌های برنجی و پلی آمید می‌توانند در برابر سایش و خوردگی مقاوم‌تر باشند و به طبع قیمت بالاتری دارند.

3) برند و کشور سازنده

برخی از تولیدکنندگان رولبرینگ کروی عبارتند از SKF ،Schaeffler ،Timken ،NSK ،NTN و KOYO از همان زمانی که در سال 1919 رولبرینگ های کروی توسط SKF معرفی شد، این رولبرینگ ها در طی دهه ها به جهت بهبود ظرفیت حمل و کاهش اصطکاک پالایش شدند. این امر با بازی با پالت پارامترهایی مانند مواد، هندسه داخلی، تحمل و روان کننده ممکن شده است. امروزه، اکثر رولبرینگ سازان سعی میکنند تا دانش رولبرینگ و بلبرینگ را به سمت راه حل هایی با سازگاری محیط زیست و انرژی کارآمد تر اصلاح کنند. به طور کلی، برندهای معتبر تر که محصولات با کیفیت‌تری ارائه می‌دهند، قیمت بالاتری دارند.

موارد گفته شده در قیمت رولبرینگ بشکه ای اثرگذار هستند، بخاطر داشته باشید نمی‌توان قیمت را یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب و خرید رولبرینگ در نظر گرفت. انتخاب رولبرینگ بشکه ای حتماً باید بر اساس نیازهای کاربری آن انجام شود و از آنجایی که کیفیت رولبرینگ در عمر و کارایی سیستم تاثیر مستقیم دارد، پیشنهاد میکنیم با تهیه رولبرینگ های بشکه ای اصل از فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی عملکرد مناسب سیستمتان را تضمین کنید.

همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب و خرید رولبرینگ کروی می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید و از مشاوره فنی و بازرگانی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...