بستن
دسته بندی کالا

قطعات پمپ شناور




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

پمپ‌های شناور به منظور انتقال و پمپاژ آب از مخازن، چاه‌های عمیق و نیمه عمیق برای کاربردهای صنعتی، شهری و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت پمپ‌های شناور، مسئله سرویس و تعمیر پمپ‌های شناور به جای خرید مجدد پمپ مورد توجه قرار گرفته است. قطعات پمپ شناور تاثیر مستقیمی بر عملکرد آن دارد، بنابراین انتخاب این قطعات از دیدگاه جنس، کیفیت و ابعاد بسیار مهم است. انتخاب نامناسب قطعات پمپ شناور می‌تواند به مرور منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیر و هزینه‌های زیان باری شود. فارغ از برند، الکتروپمپ‌های شناور از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به بررسی قطعات الکتروموتور شناور و قطعات پمپ شناور پرداخته می‌شود.

قطعات اصلی الکتروموتور شناور

در ادامه نقشه انفجاری از الکتروموتور شناور نشان داده شده است. الکتروموتور شناور در واقع نقش محرک را برای پمپ شناور دارد. یاتاقان‌های کف گرد، دیسک کفگرد، استاتور، روتور و سیم‌پیچ از جمله قطعات کلیدی در الکتروموتور شناور است.

نقشه انفجاری قطعات الکتروپمپ شناور

قطعات اصلی پمپ شناور

پمپ شناور که محور آن توسط الکتروموتور شناور به حرکت در می‌آید، وظیفه پمپاژ آب را بر عهده دارد. در ادامه نقشه انفجاری از پمپ نشان داده شده است. محور، محفظه مکش، پروانه، محفظه طبقات، رینگ سایش، محفظه یاتاقان از جمله قطعات اصلی پمپ شناور است.

نقشه انفجاری پمپ شناور

کاهش استهلاک قطعات پمپ شناور

نکات مهمی برای کاهش استهلاک و خرابی در الکتروپمپ‌های شناور باید مورد توجه قرار بگیرد که در ادامه به آن پرداخته می‌شود:

  1. شناور باید حداقل نیم متر از کف چاه بالاتر نصب شود تا از وجود لجن و ماسه و ... در امان باشد.
  2. پمپ‌های شناور که در استخر، مخزن یا چاه‌های با قطر بالا نصب می‌شوند باید مجهز به پوسته خنک کننده باشد.
  3. برای چاه‌های دارای ماسه در حد مجاز، پمپ‌های کوزه‌ای باید جایگزین پمپ تخت شناور شوند.
  4. کابل مورد استفاده برای تامین جریان برق باید براساس استاندارد هر برند که در کاتالوگ ذکر شده است، انتخاب شود.
  5. به منظور جلوگیری از رسوب مواد قلیایی و آهکی روی بدنه پمپ و الکتروموتور، پروانه و سایر اجزای پمپ بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار به مدت ده دقیقه یا بیشتر پمپ روشن شود.
  6. در هنگام انبارش، بهتر است الکتروموتور در فضای سربسته و به صورت عمودی نگه‌داری شود.
  7. بازدید دوره ای و روغن کاری قطعات پمپ با توجه زمان کارکرد پمپ

قیمت قطعات پمپ شناور

قیمت قطعات پمپ شناور توسط 3 پارامتر شامل جنس، برند و کیفیت ساخت تعیین می‌شوند. مهم‌ترین پارامتر در تعیین قیمت قطعات پمپ شناور جنس آن است. به عنوان مثال محفظه فشار، واسطه موتور و درپوش فشار می‌تواند براساس نوع آب پمپاژ شده چدن یا استیل 316 باشد. روشن است اگر قطعات شناور استیل باشد قیمت بالاتری دارد. برند هم تاثیر قابل توجهی بر قیمت دارد. برندهای مطرح با توجه به اینکه روش‌های ریخته گری و ماشین کاری بهتری را اعمال می‌کنند، دارای قیمت بالاتری برای قطعات پمپ شناور و قطعات الکتروموتور شناور هستند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...