بستن
دسته بندی کالا



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

برای استفاده از آب منابع طبیعی و داخل لوله‌ها در خیلی از مواقع لازم به مخزن یا منبعی برای ذخیره‌سازی است. ذخیره کردن آب به دو دلیل اصلی لازم است؛ یکی برای مواقعی که جریان آب قطع است و دیگری در سیستم پمپاژ آب خانگی برای جلوگیری از مکش مستقیم آب از انشعاب خیابان. مخزن ذخیره آب یکی از لوازم پمپ آب است که نصب آن در کنار پمپ آب خانگی لازم و ضروری است. مخازن ذخیره آب در انواع مختلفی از لحاظ شکل، جنس و حجم موجود هستند.

مخزن ذخیره آب به شکل‌های افقی، عمودی، کتابی، مکعبی، قیفی و کروی تولید می‌شود که هر کدام با توجه فضای موجود برای نصب انتخاب می‌شوند. از لحاظ جنس نیز پلاستیک یا فلزی هستند که معمولا برای ذخیره‌سازی آب در ساختمان‌های مسکونی از نوع پلاستیکی پلی اتیلن بکار گرفته می‌شود. حجم مخزن ذخیره آب نیز از کمترین مقدار مثلا 50 لیتری تا حجم‌های زیاد مثلا 20000 لیتری موجود است.

قیمت مخزن ذخیره آب

مخزن ذخیره به عنوان یکی از لوازم جانبی لازم در کنار پمپ آب خانگی بوده که چه از لحاظ اصولی و چه از لحاظ قانونی باید قبل از پمپ آب نصب شود تا آب از داخل مخزن توسط پمپ آب مکش شود. از آنجایی که استفاده از مخزن ذخیره ضروری و استفاده از آن رایج است، قیمت آن برای مشتریان حائز اهمیت است. قیمت مخزن ذخیره آب پارامترهای مختلفی مثل نوع، جنس، تعداد لایه و ظرفیت مخزن بستگی دارد. برای ذخیره‌سازی آب در ساختمان‌ها معمولا از منبع ذخیره آب نوع پلاستیکی استفاده می‌شود. بنابراین در اینجا نوع و شکل، تعداد لایه‌ها و حجم مخزن پارامترهای اصلی هستند.

با افزایش حجم مخزن ذخیره آب سایز آن بزرگتر شده و قاعدتا قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش لایه‌های مخزن ذخیره، ضخامت و مواد مورد استفاده بیشتر شده و قیمت آن افزایش می‌یابد. از لحاظ نوع مخزن مثلا افقی و عمودی‌بودن کمی با هم اختلاف قیمت دارند.

انواع مخزن ذخیره آب

  1. مخزن ذخیره آب افقی
  2. مخزن ذخیره آب عمودی
  3. مخزن ذخیره آب کتابی
  4. مخزن ذخیره آب مکعبی
  5. مخزن ذخیره آب قیفی
  6. مخزن ذخیره آب کروی

مخازن ذخیره آب انواع مختلفی دارند و براساس شکل، جنس، تعداد لایه‌ها، ظرفیت و نوع کاربری دسته‌بندی می‌شوند. جنس مخازن آب معمولا از پلاستیک پلی اتیلن یا مواد پلیمری ساخته می‌شوند اما جنس‌های فلزی نیز دارند. همچنین منابع آب می‌توانند از چند لایه ساخته شوند که علاوه بر استحکام و مقاومت آنها بر روی جلوگیری از جلبک بستن آنها نیز موثر است.

مخازن آب در ظرفیت‌های مختلفی از حجم‌های کم تا زیاد تولید می‌شود. همچنین با توجه به اینکه نوع کاربری و مکان قرارگیری مخزن آب چگونه است، می‌تواند بصورت یدک‌کش، پایه‌دار یا چرخدار باشد.

مخزن ذخیره آب افقی

مخزن ذخیره آب افقی معمول‌ترین نوع مخزن ذخیره است. این نوع مخزن بصورت افقی و خوابیده طراحی شده و به همین صورت نصب می‌شود به این معنی که مقدار عرض یا طول آن بیشتر از ارتفاع آن است. در شرایطی که محدودیت ارتفاع وجود دارد، از مخزن افقی استفاده می‌شود. با این حال در مواقعی که فضای بزرگ بوده و محدودیتی از لحاظ فضا مثل پشت بام‌ها وجود ندارد نیز استفاده از این نوع مخزن بیشتر رایج است.

مخزن ذخیره آب عمودی

مخزن ذخیره آب عمودی یکی از پراستفاده‌ترین مخازن است. همانطور که از نام این مخزن پیداست، شکل این مخزن به گونه‌ای طراحی شده است که ابعاد آن در ارتفاع بیشتر از طول و عرض بوده و بصورت عمودی نصب می‌شود. مخزن ذخیره آب عمودی برای مکان‌هایی که فضای در دسترس کمتری وجود دارد، گزینه مناسبی است.

مخزن ذخیره آب کتابی

مخزن آب کتابی نوعی مخزن با شکل خاص است که عرض باریکی داشته و طول و ارتفاع بیشتری دارد. جابجایی این شکل از مخزن بسیار راحت بوده و از هر فضا، راه پله و درب‌ای می‌توان آن را جابجا کرد. در شرایطی که محدودیت فضای عرضی وجود دارد این مخزن یکی از گزینه هاست؛ اما به دلیل شکل خاصی که دارد، از لحاظ قیمتی نسبت به افقی و عمودی کمی گران‌تر است.

مخزن ذخیره آب مکعبی

مخزن ذخیره آب مکعبی یا مستطیلی به دلیل شکل خاص و ابعادی که دارد در مواقع خاصی می‌تواند استفاده شود. مخازن مکعبی بصورت پهن بوده و ارتفاع کمی دارند و در شرایطی که نیاز به جابجایی مخزن از فضاهای با عرض کم و باریک مثل راه پله‌ها است و همچنین در فضاهای با ارتفاع کم انتخاب مناسبی است.

مخزن ذخیره آب قیفی

مخزن ذخیره قیفی یا ته قیفی نوعی مخزن آب است که عموما استفاده‌های صنعتی دارد. این مخزن برای جایگیری نیاز به پایه دارد. بخاطر اینکه این مخزن برای نگهداری آب همراه با مواد دیگری مثل کود، مواد شیمیایی و... استفاده می‌شود و نیاز است که تمام ترکیب آب در آن تخلیه شود زیر آن به شکل قیف و شیب‌دار طراحی شده است.

مخزن ذخیره آب کروی

مخزن ذخیره کروی همانطور که از نامش پیداست به صورت کره بوده و از دو نیم‌کره که به یکدیگر متصل شده‌اند، ساخته شده است. این نوع مخزن ذخیره، به دلیل شکل کروی و محاسبات علمی از لحاظ مقاومت و استحکام بهتر بوده و قادر به تحمل فشارهای بیشتری است.

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...