بستن
دسته بندی کالا

فن بین کانالی دمنده




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فن بین کانالی دمنده یا هواکش بین کانالی، نوعی فن بین کانالی کوچک است که برای هواسازی یا تخلیه هوا از طریق کانال‌ها و فضاهایی که محدودیت فضا وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فن بین کانالی یکی از انواع فن های جریان محوری است. فن های بین کانالی دمنده نسبت به سایر فن ها دارای فشار و راندمان بالاتری می باشند. فن های بین کانالی برای کاربردهایی با حجم هوای بالا و فشار متوسط جهت نصب در سیستم های تخلیه هوا و کانال های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و برج‌های اداری و تجاری، هتل‌ها و رستوران‌ها و مکان های مشابه به عنوان مکنده یا دمنده هوا کاربرد دارد. 

برنده دمنده نامی آشنا در صنعت فن و تهویه ایران و خاورمیانه است که با سابقه‌ای بیش از 50 سال، در زمینه تولید انواع فن و تجهیزات تهویه مطبوع، فعالیت می‌کند. فن بین کانالی دمنده یکی از محصولات برجسته این شرکت است که در انواع مختلف با کاربردهای متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این محصول می پردازیم.

دمنده

راهنمای انتخاب و خرید فن بین کانالی دمنده

برای خرید و انتخاب فن بین کانالی دمنده بایستی فاکتورها و پارامترهای مهمی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین محصول را برای رفع نیازهای خود تهیه کنید. برای راحتی شما در ادامه مهمترین فاکتورها در هنگام خرید فن بین کانالی دمنده را در چند گام بررسی میکنیم.

فن بین کانالی دمنده لاین ونت

گام اول؛ تعیین جریان هوای فن و نیاز سیستم

ابتدا بایستی مقدار مورد نیاز جریان هوای سیستم را محاسبه کنید. سپس به بررسی فن هایی با ظرفیت هوادهی  و توان مطابق نیاز سیستم بپردازید. برای تعیین مقدار جریان هوای مورد نیاز سیستم، میتوانید از طریق محاسبات مهندسی بر روی سیستم یا اطلاعات ارائه شده توسط طراح سیستم اقدام کنید. واحد اندازه گیری جریان هوا فوت مکعب بر دقیقه یا معادل متریک آن متر مکعب بر ساعت است. همچنین برای تبدیل واحد فوت مکعب بر دقیقه به واحد متر مکعب بر ساعت آن را در عدد 1,7 ضرب کنید. بخاطر داشته باشید که انتخاب فن با ظرفیت هوادهی بیش از حد، اتلاف انرژی و افزایش هزینه را به دنبال خواهد داشت و انتخاب فن با ظرفیت هوادهی کم، منجر به تهویه نامناسب و عملکرد ضعیف سیستم می‌شود.

گام دوم؛ سرعت مورد نیاز

در شرایط مختلف و کاربردهای متفاوت، سرعت پروانه فن متفاوت است. بهترین گزینه انتخاب فن های بین کانالی یا داکت فن های دمنده مدل لاین ونت است که مجهز به کنترل کننده سرعت می باشند.

گام سوم؛ صدای هواکش

هواکش های بین کانالی دمنده به صورت کلی صدای پایین تری نسبت به سایز هواش های سانتریفیوژ دارند. در برخی از مکان ها به دلیل شرایط موجود نیاز به استفاده از هواکش های بدون صدا است که باید از هواکش های دارای سایلنسر در این محیط ها استفاده کرد.

گام چهارم؛ اندازه هواکش

برای انتخاب مناسب فن بین کانالی، باید هواکشی متناسب با ابعاد محیط انتخاب شود تا بتواند نیاز های مربوط به محیط را برطرف کند.

گام پنجم؛ بررسی منحنی عملکرد فن

منحنی عملکرد فن، اطلاعاتی مربوط به عملکرد فن از قبیل میزان هوادهی بر حسب فشار-سرعت و توان فن ارائه میدهد. بیشترین کاربرد منحنی عملکرد فن در محاسبه فشار و دبی هنگام انتخاب و خرید فن بین کانالی دمنده است.

انواع فن بین کانالی برند دمنده

فن های بین کانالی برند دمنده در انواع مختلفی از نظر قطر دهانه ورودی و خروجی، سرعت، دقت و ... طراحی و تولید میشوند. در جدول زیر انواع فن بین کانالی برند دمنده با مشخصات فنی آورده شده است.

سطح فشار صوت * (dBA) وزن (Kg) IP جریان هوا (m3/h) سرعت (rpm) قدرت (W) جاری (A) ولتاژ (V) قطر فن (mm) مدل
50 1.6 44 280 2500 33 0.17 220 100 VLN-10C2S
50 1.6 44 370 2400 35 0.18 220 120 VLN-12C2S
49 1.6 44 420 2400 36 0.19 220 150 VLN-15C2S
62 3 44 700 2450 150 0.7 220 150 VLN-10C2S-HP
60 3.1 44 850 2300 160 0.73 220 200 VLN-20C2S
61 9 44 1700 2400 345 1.6 220 250 VLN-25D2S
60 9 44 1900 2450 360 1.7 220 315 VLN-31D2S

اجزای اصلی فن بین کانالی دمنده

فن های بین کانالی برند دمنده از اجزایی ساده اما کلیدی تشکیل شده است. در ادامه به بررسی اجزای اصلی فن بین کانالی دمنده میپردازیم.

اجزا فن بین کانالی

  1. بدنه: بدنه فن، از جنس فلز یا پلاستیک ساخته شده و وظیفه‌ی محافظت از اجزای داخلی فن را بر عهده دارد.
  2. پروانه: پروانه، مهم‌ترین بخش فن است که از پره‌های خمیده تشکیل شده است. چرخش پروانه، هوا را به داخل فن کشیده و آن را به سمت خروجی هدایت می‌کند.
  3. موتور: موتور، نیروی لازم برای چرخش پروانه را تامین می‌کند. موتورهای فن‌های بین کانالی برند، معمولاً از نوع الکتریکی هستند.
  4. محور: محور، پروانه را به موتور متصل می‌کند و وظیفه‌ی انتقال نیروی موتور به پروانه را بر عهده دارد.

قیمت فن بین کانالی دمنده

همانطور که می‌دانید، قیمت فن بین کانالی دمنده در سال‌های اخیر مانند دیگر تجهیزات تهویه مطبوع، تحت تاثیر نوسانات بازار، به خصوص قیمت ارز و مواد اولیه، دستخوش تغییر شده است. عواملی اساسی و ثابت نیز وجود دارند که بر قیمت این فن‌ها اثر می‌گذارند. در ادامه به بررسی این فاکتورهای ثابت می‌پردازیم.

  • ابعاد و ظرفیت هوادهی: ابعاد و ظرفیت هوادهی، اولین و بارزترین عامل تعیین‌کننده قیمت هستند. به طور کلی، هر چه ابعاد فن بزرگتر و گنجایش آن برای جابجایی هوا بیشتر باشد، به طبع قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
  • نوع پروانه: پروانه فن در انواع مختلفی از جمله فوروارد، بک‌وارد و ایرفویل طراحی و تولید می‌شود. هر نوع پروانه، مزایا و معایب خاص خود را در زمینه‌هایی مانند راندمان، قدرت و صدای تولیدی دارد و این تمایز‌ها بر قیمت نهایی فن تاثیر می‌گذارند.
  • جنس بدنه و پروانه: جنس بدنه و پروانه فن می‌تواند از آلومینیوم، استیل یا مواد کامپوزیتی باشد. هر کدام از این مواد، ویژگی‌ها و قیمت مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال، استیل ضد زنگ در برابر خوردگی مقاوم‌تر است و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد.
  • نوع موتور: فن‌های بین کانالی دمنده از موتورهای الکتریکی مختلفی مانند دور متغیر و ... استفاده می‌کنند. نوع موتور به کار رفته در قیمت نهایی فن تاثیرگذار خواهد بود. موتورهای دور متغیر به دلیل پیچیدگی ساخت، قیمتی بالاتر از موتورهای معمولی دارند.
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...