بستن
دسته بندی کالا

فن مرغداری




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فن مرغداری یا هواکش مرغداری، یکی از تجهیزات ضروری در هر مرغداری و پرورش مرغ است که برای تهویه و تنظیم دمای هوای داخل سالن مرغداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تهویه مناسب در مرغداری نقش حیاتی در سلامت، رشد و تولید مرغ‌ها دارد. همچنین به حفظ شرایط محیطی ایده‌آل، برای پرورش مرغ کمک می‌کند. فن مرغداری با مکش هوای آلوده از داخل سالن و خارج کردن آن به بیرون، به تبادل هوا و تهویه مطبوع فضا کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود که دمای داخل سالن در محدوده مطلوب (معمولاً بین 18 تا 24 درجه سانتی‌گراد) حفظ شود و از گرم شدن بیش از حد یا افزایش رطوبت هوا جلوگیری شود که این امر از ضروریات یک سالن پرورش مرغ است. علاوه بر تنظیم دما، فن مرغداری می‌تواند در کنترل بو، گردش هوا و کنترل رطوبت کارآمد باشد.

اهمیت و کاربرد تهویه مرغداری

تهویه مرغداری و تأمین هوای سالم و مورد نیاز یکی از عوامل مؤثر و ضروری در رشد و پرورش مرغ است. اگر سالن های موجود در یک مرغداری از شرایط ایده آل برای تنفس سالم مرغ‌ها و همچنین زمانبندی دقیق برای تعویض هوای موجود در محیط برخوردار نباشد، مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که یکی از اقدامات اولیه و اساسی مرغداران، نصب و راه اندازی تجهیزاتی مثل هواکش مرغداری است.

فن مرغداری

راهنمای انتخاب و خرید فن مرغداری

فن مرغداری یکی از تجهیزاتی است که نقشی حیاتی در سالن مرغداری، پرورش و سلامت مرغ ها دارد. به همین علت در هنگام انتخاب و خرید انواع فن مناسب مرغداری بایستی پارامترهای مهمی را در نظر بگیرید زیرا تاثیر مستقیمی در سلامت و رشد مرغ ها دارد. اما به طور کلی ما در مرغداری ها  نیاز به فن هایی قدرتمند با راندمان بالا، میزان مصرف برق بهینه و صدای کم نیازمندیم. در ادامه به بررسی پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید فن مرغداری میپردازیم.

پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید فن مرغداری

اندازه سالن مرغداری

اولین قدم در انتخاب فن مرغداری، تعیین اندازه سالن مرغداری است. ابعاد و اندازه سالن به طور مستقیم بر ظرفیت فن مورد نیاز تاثیر می‌گذارد. این امر به شما کمک می‌کند تا ظرفیت فن مورد نیاز خود را تخمین بزنید.

تعداد مرغ‌ها

علاوه بر ابعاد سالن، تعداد پرندگان نیز در تعیین ظرفیت فن نقش دارد. به طور معمول هر چه تعداد پرندگان بیشتر باشد، به تهویه بیشتری نیاز خواهد بود. به طور متوسط برای هر کیلو وزن زنده موجود در سالن به ۵-۱۲ متر مکعب هوا در ساعت نیاز داریم و برای هر ۱۰۰۰ مترمکعب باید ۳۰ متر مربع هوا تعبیه شود. همچنین میتوانید از فرمول زیر برای محاسبه استفاده کنید.

۳۶۰۰*سطح مقطع سالن(متر مربع)*سرعت هوا (متر در ثانیه)=خروج هوا (متر مکعب در ثانیه)

جهت دریافت مشاوره رایگان در این زمینه و انتخاب مناسب فن مناسب با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.  

شرایط آب و هوا و دمایی منطقه

شرایط آب و هوایی منطقه، مانند دمای هوا و رطوبت منطقه بر انتخاب نوع و ظرفیت فن تاثیر می‌گذارد. در مناطق گرم و مرطوب، به فن‌های قدرتمندتر با راندمان بالاتر نیاز است.

نوع تهویه مورد نیاز و نوع فن مرغداری

انواع مختلفی از فن ها در مرغداری ها بکار برده میشوند که رایج ترین آنها اگزاست فن ها است. برای انتخاب دقیق نوع فن در مرغداری ها میتوانید با مشاوران مجرب کالا صنعتی در تماس باشید. همچنین نوع تهویه مورد نیاز به عوامل مختلفی مانند نوع مرغداری، نوع پرورش و شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.

پیشنهاد میکنیم قبل از خرید فن، از یک متخصص تهویه مرغداری برای بررسی نیازهای خاص مرغداری خود و ارائه مشاوره فنی کمک بگیرید.

قیمت فن مرغداری

قیمت فن‌های مرغداری در بازار با توجه به عوامل مختلفی می‌تواند به طور قابل توجهی متغیر باشد. آگاهی از این پارامترها به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخابی آگاهانه و مقرون به صرفه داشته باشید. در ادامه به بررسی عوامل ثابت تاثیرگذار بر قیمت فن مرغداری، می‌پردازیم.

  1. نوع فن: انتخاب نوع فن مرغداری به عوامل مختلفی مانند ابعاد سالن، تعداد پرندگان، شرایط آب و هوایی منطقه، بودجه و نیازهای خاص مرغداری شما بستگی دارد. انواع مختلفی از فن ها در مرغداری ها بکار برده میشوند که هر کدام دارای قیمت، مزایا و معایب منحصر به فرد هستند.
  2. ظرفیت فن: ظرفیت فن، بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) سنجیده می‌شود و نشان دهنده حجم هوایی است که فن می‌تواند در یک دقیقه جابجا کند. به طور کلی، هر چه ظرفیت فن بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  3. جنس بدنه و پروانه: در ساخت فن‌های مرغداری از مواد مختلفی مانند فلز و پلاستیک استفاده می‌شود. معمولا فن‌هایی که از جنس فلز ساخته شده‌اند، به دلیل مقاومت و طول عمر بیشتر، قیمت بالاتری دارند.

برای مشاهده قیمت انواع فن مرغداری می‌توانید به محصولات موجود در همین صفحه مراجعه نموده و یا از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تمامی هواکش های مرغداری با قیمتی رقابتی و همراه با گارانتی در وب‌سایت کالا صنعتی عرضه می‌شوند؛ علاوه بر این، برای انتخاب نوع و مشخصات فنی مناسب می‌توانید از مشاوره فنی رایگان مجموعه کالا صنعتی بهره ببرید.

انواع برند تولید کننده فن مرغداری

همانطور که گفتیم، انتخاب فن مرغداری مناسب، نقشی حیاتی در سلامت و راندمان جوجه‌ها ایفا می‌کند. در ادامه به معرفی دو برند تولید کننده فن مرغداری در بازار ایران می پردازیم. این برندها تولید کننده انواع فن مرغداری با کیفیت، عملکرد عالی، قیمت مقرون به صرفه و دارای خدمات پس از فروش هستند. کالا صنعتی به عنوان نمایندگی رسمی این دو برند به ارائه خدمات به مشتریان میپردازد.

فن زیلابگ؛ نوآوری، راندمان بالا، کاهش انرژی و رضایت مشتری

فن های شرکت فناوران تهویه پیام دارای مزایایی مانند راندمان و کارایی بالا، آلودگی صوتی کم، مصرف انرژی بهینه و دمپر اتوماتیک هستند که نیاز خیلی کمی به تعمیرات و نگهداری دارند. به همین دلیل فن های بسیار ایده‌آل برای تهویه فضاهای مرغداری هستند. برخی از مهم ترین ویژگی های فن های زیلابگ مخصوص مرغداری عبارتند از:

  1. سیستم دمپر گریز از مرکز یک پارچه
  2. پروانه 6 پره از جنس ورق استنلس استیل، ظرفیت هوادهی بالا و آلودگی صوتی کم
  3. یاتاقان مرکزی با پوسته‌ی آلومینیوم
  4. رگلاژ کننده اتوماتیک تسمه
  5. دمپر از جنس ورق گالوانیزه
  6. الکتروموتور دارای عایق بندی IP55/IP54، کلاس F، استاندارد اروپایی CE در دو برند زیمنس و بارلی

انواع فن مرغداری برند زیلابگ

هواکش دمنده؛ نامی آشنا در صنعت تهویه مطبوع و فن مرغداری

دمنده، نامی آشنا در صنعت هواکش ایران، با سابقه‌ای بیش از نیم قرن در تولید انواع تجهیزات تهویه مطبوع و صنعتی، از جمله فن مرغداری، شناخته می‌شود. این شرکت ایرانی با تکیه بر دانش فنی روز دنیا، مواد اولیه مرغوب و نیروهای متخصص، طیف وسیعی از فن‌های مرغداری با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به بازار عرضه می‌کند.

علاوه بر کیفیت و عملکرد مطلوب، دمنده به عنوان یک برند ملی، مزیت‌های دیگری نیز برای مرغداران ایرانی دارد. دسترسی آسان به نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش در سراسر کشور، قیمت مناسب‌تر نسبت به برندهای خارجی و حمایت از تولید ملی، از جمله این مزایا هستند. اگر به دنبال فن مرغداری با کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مطمئن هستید، دمنده می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد.

انواع فن مرغداری برند دنده

انواع تهویه مرغداری گوشتی

اکثر مرغداری های پرورش مرغ گوشتی، در سالن های بسته صورت میگیرد. سیستم تهویه مرغداری در سالن های بسته از نظر نحوه قرارگیری معمولا در چهار مدل طبقه بندی می‌شوند: هواکش طولی، هواکش عرضی، هواکش سقفی و سیستم نیمه باز. هر کدام از این مدل‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • تهویه طولی یا تونلی مرغداری: این سیستم با هواکش‌هایی به وجود می‌آید که قدرت مکندگی بالایی دارند. به همین دلیل هواکش‌های پرقدرت در دیوار انتهایی سالن مرغداری نصب می‌شوند. نکته مهم درباره این سیستم، این است که فاصله فن تا دریچه ورودی باید بیش از ۶۰ متر باشد.
  • تهویه عرضی مرغداری: در این مدل هم مانند مدل قبلی، فن‌های مرغداری در دیوار انتهایی سالن نصب می‌شوند اما یک تفاوت اساسی با سیستم تهویه طولی دارد: سیستم عرضی برای سالن‌هایی با عرض ۸ تا ۱۲ متر کاربرد دارد.
  • هواکش سقفی مرغداری: این نوع هواکش‌ها، که در سقف سالن‌های پرورش نصب می‌شوند، به منظور ایجاد جریان هوای مداوم و کاهش دمای داخلی به کار گرفته می‌شوند. استفاده از هواکش‌های سقفی به خصوص در فصول گرم سال ضروری است تا از گرمازدگی پرندگان جلوگیری شود و شرایط محیطی ایده‌آل برای رشد و سلامت آن‌ها فراهم آورد. یکی از مزایای برجسته هواکش‌های سقفی، توانایی آن‌ها در ایجاد گردش هوای یکنواخت در تمام نقاط سالن است. این ویژگی از تجمع گازهای مضر مانند آمونیاک و دی‌اکسید کربن جلوگیری کرده و به بهبود کیفیت هوای تنفسی پرندگان کمک می‌کند.
  • سیستم نیمه باز: این سیستم تلفیقی از سیستم هواکش طولی و عرضی است.
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...