بستن
دسته بندی کالا



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

رولبرینگ های مخروطی انتخابی مناسب برای کاربری هایی هستند که به تحمل بارهای محوری و شعاعی سنگین در یک جهت و بارهای ترکیبی (شعاعی و محوری همزمان) نیاز دارند. این نوع رولبرینگ ها بارهای شعاعی و محوری نیمه سنگین را به خوبی تحمل میکنند.

رولبرینگ های مخروطی دارای طراحی منحصر به فرد هستند. مسیرهای غلتشی که غلتک ها در آنها حرکت می کنند، دارای یک سطح زاویه دار هستند که با مخروط غلتک ها مطابقت دارد که این رینگ ها را شبیه به بخش هایی از یک مخروط می کند. زاویه ایجاد شده تعیین کننده نوع باری است که میتواند تحمل کند؛ هرچه این زاویه ایجاد شده بزرگتر باشد ظرفیت تحمل بار محوری افزایش پیدا میکند، اما ظرفیت بار شعاعی به نسبت کاهش پیدا میکند. زاویه تماس اکثر رولبرینگ های مخروطی بین 10 تا 20 درجه می باشد اما با این حال برخی از رولبرینگ های مخروطی زاویه دیگری مانند 28 درجه دارند.
محدوده سرعت قابل تحمل این رولبرینگ ها بالا است و این رولبرینگ ها برای تحمل بارهای نیمه سنگین با سرعت بالا طراحی و تولید شده اند.

مشخصات فنی رولبرینگ مخروطی

در ادامه به بررسی نکات کلیدی رولبرینگ های مخروطی می پردازیم.

  • کد فنی: شروع شونده با یکی از کدهای 30000 - 31000 - 32000 - 33000
  • ظرفیت بار شعاعی: بالا 
  • ظرفیت بار محوری: بالا و نیمه سنگین
  • ظرفیت بار ترکیبی: بالا
  • محدوده سرعت: بالا
  • رینگ داخلی و رینگ خارجی: رینگ داخلی با دو لبه و رینگ خارجی بدون لبه
  • عناصر غلتان: عناصر غلتان در این رولبرینگ ها مخروطی شکل است و دو قطر انتهایی متفاوت دارند.
  • ویژگی اصلی: طراحی منحصر به فرد برای توزیع یکنواخت بار و افزایش ظرفیت بار ترکیبی
  • کاربرد: پمپ‌ها، ماشین‌آلات ابزار دقیق، صنایع فولاد و …
  • کلاس حرارتی قابل تحمل: -30 تا +120 درجه
  • جنس قفسه: فولاد پرسکاری شده و یا فیبری (پلی آمید تقویت شده با الیاف شیشه)

رولبرینگ مخروطی

اجزا رولبرینگ مخروطی

اجزا رولبرینگ های مخروطی (رینگ داخلی و خارجی، عناصر غلتان و قفسه) را می توان جداگانه نصب کرد و به همین علت نصب و مونتاژ رولبرینگ های مخروطی آسان است. راستای خطوط تماسی بین عناصر غلتان و مسیر غلتش در رینگ ها در نقطه مشترکی محور دوران رولبرینگ راقطع میکند. در این رولبرینگ ها مسیر غلتش داخلی با عنوان مخروط (cone) و مسیر غلتش خارجی به عنوان کاپ (cup) شناخته می شوند. در رولبرینگ های مخروطی ، رینگ خارجی را می توان از جنس ورق کشیده شده ساخت. لبه های رینگ داخلی رولبرینگ مخروطی هر کدام دارای ویژگی هایی می باشد. در هنگام تماس با قفسه، لبه کوچکتر وظیفه دارد عناصر غلتان رو در جای خود نگه دارد و از طرفی لبه بزرگتر نیز وظیفه تحمل بارهای محوری را دارد. رولبرینگ های مخروطی مانند بلبرینگ تماس زاویه ای می باشند. با توجه به سطح تماس زیاد، رولبرینگ های مخروطی قادر به تحمل بارهای محوری و شعاعی سنگین در یک جهت هستند.

رولبرینگ مخروطی 2

مشخصات رولبرینگ مخروطی

رولبرینگ های مخروطی در مقایسه با سایر انواع رولبرینگ دارای ویژگی های طراحی منحصر به فرد هستند. خود عناصر غلتان دارای قطر انتهایی با دو اندازه متفاوت هستند، از این رو به آن "غلتک های مخروطی" می گویند. مسیرهای غلتشی که غلتک ها در آنها حرکت می کنند، دارای یک سطح زاویه دار هستند که با مخروط غلتک ها مطابقت دارد که این رینگ ها را شبیه به بخش هایی از یک مخروط می کند. زاویه ایجاد شده تعیین کننده نوع باری است که رولبرینگ برای آن مناسب است. هر چه زاویه بزرگتر باشد، رولبرینگ بهتر می تواند بارهای محوری را تحمل کند، اما ظرفیت تحمل بارهای شعاعی به نسبت کاهش می یابد. زاویه تماس اکثر رولبرینگ های مخروطی بین 10 تا 20 درجه می باشد اما با این حال برخی از رولبرینگ های مخروطی زاویه دیگری مانند 28 درجه دارند. رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه فقط می توانند بارهای محوری را در یک جهت تحمل کنند. به همین علت طراحان رولبرینگ های جفتی را در مجاورت رولبرینگ قرار می دهند و رولبرینگ های تک ردیفه را به صورت جفت نصب می کنند تا بارهای محوری را از هر دو جهت تحمل کنند. رولبرینگ های مخروطی همواره باید سرویس شوند و به طور مکرر با گریس و روغن، روانکاری شوند. این رولبرینگ ها می توانند در دمای بین -30 تا +120 درجه عملکرد مطلوبی داشته باشند.

کاربرد اصلی رولبرینگ های مخروطی

رولبرینگ مخروطی در بسیاری از کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. این رولبرینگ ها برای عملکردهایی که مجبور به تحمل بارهای سنگین هستند ایده آل می باشند. همچنین در کاربردهایی که بار شعاعی اهمیت دارد و سرعت چرخش زیاد است نیز به خوبی عمل میکنند. رولبرینگ های مخروطی در بخش هایی مانند کشاورزی، ساخت و ساز، معدن، موتور و پروانه ضروری هستند. در سطح صنعتی، کارخانه‌های کاغذ، کارخانه‌های سیمان و شرکت‌های نفت نمونه‌هایی از محیط‌هایی هستند که رولبرینگ‌های مخروطی در آن‌ها یافت می‌شوند.

انواع رولبرینگ های مخروطی

اگر چه آنها بسیار شبیه هستند، اما چندین مدل از رولبرینگ مخروطی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. اصلی ترین رولبرینگ های مخروطی عبارت اند از :

رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه

رولبرینگ مخروطی تک ردیفی ساده ترین و پرکاربردترین نوع رولبرینگ های مخروطی است.

رولبرینگ مخروطی تک ردیفه

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه

رولبرینگ جفتی

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه بر اساس نحوه جهت گیری عناصر غلتان و نحوه ماشینکاری سایر اجزا طبقه بندی می شوند که عبارت اند از :

رولبرینگ های پشت سر هم

رولبرینگ های پشت سر هم با جهت تحمل یکسان در کنار یکدیگر قرار میگیرند. این رولبرینگ ها فقط برای مواردی استقاده می شوند که یک رولبرینگ به تنهایی توانایی تحمل بار وارد شده را ندارد و الزامات را برآورده نمی کند.

رولبرینگ تنددم

رولبرینگ های مخروطی با دو کاپ (پشت به پشت)

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه که عناصر غلتان را طوری قرار می دهند که نوک آن ها رو به روی یکدیگر قرار گیرند.

رولبرینگ پشت به پشت

این رولبرینگ ها می توانند بارهای محوری در هر دو جهت را تحمل کنند و  همچنین یک آرایش نسبتا سخت رولبرینگ را فراهم کنند.

رولبرینگ های مخروطی با دو مخروط (رو در رو)

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه که عناصر غلتان را طوری قرار می دهند که راس فرضی آن ها از یکدیگر دور شوند.

رولبرینگ رو در رو

این رولبرینگ های می توانند مقدار  محدودی از ناهماهنگی را در خود جای دهند و همچنین قابلیت تحمل بارهای محوری از هر دو جهت را دارند.

رولبرینگ های دو ردیفه مونتاژ شده با فاصله دهنده

هر دو رولبرینگ تک ردیفی هستند که با استفاده از فاصله دهنده ها و سخت افزار به یک مجموعه واحد تبدیل شده اند. تقریباً هر دو رولبرینگ تک ردیفی را می توان در یک مجموعه از پیش تنظیم شده با فاصله ارائه کرد.

رولبرینگ دو ردیفه

رولبرینگ های مخروطی چهار ردیفه

رولبرینگ مخروطی چهار ردیفه

رولبرینگ های مخروطی چهار ردیفه به دلیل قابلیت تحمل بار دو جهته از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

 

 

 

 

 

قیمت رولبرینگ مخروطی

قیمت رولبرینگ مخروطی و بیرینگ ها در سال های اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار و قیمت مواد و متریال اولیه دستخوش تغییرات متعدد شده است. اما قیمت این نوع رولبرینگ هم مانند دیگر محصولات در بازار تحت تاثیر عوامل ثابتی مانند جنس قرار میگیرد که درک آنها باعث میشود انتخابی آگاهانه و مقرون به صرفه ای داشته باشید.

در ادامه به بررسی عوامل ثابت تاثیرگذار بر قیمت رولبرینگ مخروطی میپردازیم.

1. جنس:

جنس رینگ های داخلی و خارجی، قفسه، آب بندها و عناصر غلتشی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت رولبرینگ مخروطی می باشد. فولاد ماشین کاری شده، آلیاژهای خاص از جمله متریال های رایج در تولید این نوع رولبرینگ هستند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. همچنین کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت رولبرینگ تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. استفاده از مواد با کیفیت بالا، منجر به افزایش استحکام، طول عمر و کارایی رولبرینگ مخروطی شده و به طبع قیمت آن را نیز افزایش می دهد.

2. ابعاد:

قطر رینگ داخلی، قطر رینگ خارجی و ضخامت رولبرینگ از جمله ابعاد کلی آن هستند که بر قیمت تاثیر می گذارند. به طور کلی، رولبرینگ های با ابعاد بزرگتر، قیمت بالاتری دارند. همچنین قطر، طول و تعداد ساچمه ها نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت هستند. رولبرینگ هایی که از ساچمه های بیشتر و یا بزرگتر استفاده می کنند، به دلیل تحمل بار بالاتر، قیمت بیشتری نیز دارند.

3. نوع قفسه:

قفسه ها از جنس های مختلفی مانند فولاد و برنج ساخته می شوند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. همچنین قفسه ها در انواع مختلفی مانند قفسه پر ساچمه، قفسه با صفحه جداشونده و قفسه ماشینکاری شده تولید می شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داشته و بر قیمت نهایی رولبرینگ تاثیر می گذارند.

4. دقت:

رولبرینگ های مخروطی در درجات دقت مختلفی تولید می شوند که از P0 تا P6 را شامل می شود. هرچه درجه دقت بالاتر باشد، قیمت رولبرینگ نیز بیشتر خواهد بود.

5. برند و شرکت سازنده رولبرینگ:

برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه تولید رولبرینگ مخروطی، از متریال مرغوب، فرآیندهای تولید پیشرفته و کنترل کیفی دقیق استفاده می کنند. این امر سبب می شود که رولبرینگ های تولید شده، از کیفیت و طول عمر بالاتری برخوردار باشند و سبب عملکرد روان تر و دقیق تر سیستم شوند. همچنین برندهای معتبر، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبری برای محصولات خود ارائه می کنند که خیال شما را از بابت تعمیر یا تعویض رولبرینگ در صورت نیاز راحت می کند به همین دلیل ممکن است برندهای محبوب محصولاتی با قیمت بالاتری داشته باشند.

موارد گفته شده در قیمت رولبرینگ مخروطی اثرگذار هستند، بخاطر داشته باشید نمی‌توان قیمت را یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب و خرید رولبرینگ در نظر گرفت. انتخاب رولبرینگ مخروطی حتماً باید بر اساس نیازهای دستگاه انجام شود و از آنجایی که کیفیت رولبرینگ در عمر و کارایی سیستم تاثیر مستقیم دارد، پیشنهاد میکنیم با تهیه رولبرینگ های مخروطی اصل از فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی عملکرد مناسب سیستمتان را تضمین کنید.

همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب و خرید رولبرینگ مخروطی می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید و از مشاوره فنی و بازرگانی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

خرید رولبرینگ مخروطی، پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید

رولبرینگ به عنوان یکی از قطعات حیاتی در تجهیزات الکتریکی، تاثیر مستقیمی بر عملکرد صحیح سیستم دارد. از این رو در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ بایستی پارامترهای مهم و فاکتورهای متعددی را در نظر داشته باشید. اولین گام در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ های مخروطی درک دقیق نیاز سیستم به رولبرینگ است. در ادامه به بررسی دیگر پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید رولبرینگ مخروطی می پردازیم.

1. محدوده سرعت و ظرفیت تحمل بار:

حداکثر سرعت قابل تحمل برای رولبرینگ ها توسط سازنده مشخص می شود و باید با توجه به سرعت دوران مورد نیاز در دستگاه شما انتخاب گردد. انتخاب رولبرینگ با سرعت بالاتر از حد مجاز، سبب کاهش عمر و خرابی زودرس آن خواهد شد. برخی رولبرینگ ها برای تحمل بارهای شعاعی و برخی دیگر برای تحمل بارهای ترکیبی و محوری طراحی و تولید میشوند. رولبرینگ های مخروطی برای تحمل بارهای شعاعی، محوری و ترکیبی سنگین در سرعت های بالا طراحی و به بازار عرضه میشوند.

2. کلاس دقت:

رولبرینگ های مخروطی با درجات دقت مختلفی از P0 تا P6 تولید می شوند. هرچه درجه دقت (عدد بعد از P) کوچکتر باشد، دقت رولبرینگ بالاتر و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. انتخاب کلاس دقت مناسب، به ظرافت و صحت عملکرد سیستم شما بستگی دارد.

3. ابعاد فیزیکی و سایز رولبرینگ:

سایز رولبرینگ های مخروطی از سه نظر قابل اندازه گیری است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. بخاطر داشته باشید که این اندازه ها بایستی کاملا دقیق و متناسب با دستگاه مدنظر باشند.

  • قطر داخلی: قطر سوراخ داخل رولبرینگ که باید متناسب با شافت یا محور مورد استفاده باشد.
  • قطر خارجی: قطر بیرونی رولبرینگ که باید با فضای موجود برای نصب آن مطابقت داشته باشد.
  • ضخامت: ارتفاع رولبرینگ که باید با محدودیت های فضایی شما سازگار باشد.

4. جنس رینگ ها و عناصر غلتان:

فولاد آبکاری شده، آلیاژهای خاص و سرامیک از جمله متریال های رایج برای رینگ ها هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین فولاد آبکاری شده و مواد دیگر برای عناصر غلتان استفاده می شوند که بر سختی، مقاومت به خوردگی، اصطکاک و دمای کاری رولبرینگ تاثیر می گذارند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...