بستن
دسته بندی کالا

فن گلخانه




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فن گلخانه یکی از تجهیزات کلیدی و حیاتی در یک گلخانه محسوب می‌شود. این فن نقش اساسی در تهویه و گردش هوای مناسب داخل گلخانه ایفا می‌کند. تهویه صحیح گلخانه برای کنترل دما، رطوبت، تامین دی‌اکسید کربن و جلوگیری از رشد آفات ضروری است. فن گلخانه با تخلیه هوای گرم و مرطوب و جایگزینی آن با هوای تازه، شرایط مطلوب برای رشد گیاهان را فراهم می‌کند.

بدون شک، گلخانه‌ها یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشاورزی مدرن محسوب می‌شوند. در این محیط‌های کنترل‌شده، تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بالا و عملکرد مطلوب امکان‌پذیر میشود. یکی از عناصر اساسی و حیاتی برای موفقیت یک گلخانه، سیستم تهویه و هواکش صنعتی مناسب و کارآمد است. در این راستا، فن گلخانه نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

راهنمای جامع انتخاب و خرید فن گلخانه، 6 پارامتر مهم در هنگام انتخاب و خرید فن گلخانه

پارامترهای انتخاب و خرید فن گلخانه ای

انتخاب فن و هواکش مناسب برای گلخانه، نقشی حیاتی در رشد و شادابی گیاهان ایفا می‌کند. با توجه به تنوع مدل‌ها و برندهای موجود در بازار، انتخاب فن متناسب با نیازهای گلخانه می‌تواند کمی دشوار باشد. از این رو در ادامه، به ارائه راهنمای جامع خرید فن و به بررسی پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید فن گلخانه می‌پردازیم.

1. متراژ گلخانه و تعیین ظرفیت دهی فن

اولین قدم برای انتخاب فن مناسب، محاسبه حجم و ابعاد گلخانه است. متراژ گلخانه یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب فن مناسب است.

2. نوع فن

فن‌های گلخانه در دو نوع اصلی اگزاست و سیرکوله موجود هستند. فن‌های اگزاست برای خارج کردن هوای گرم و مرطوب از داخل گلخانه و فن‌های سیرکوله برای به گردش درآوردن هوای داخل گلخانه استفاده می‌شوند. جهت اطلاع بیشتر در مورد انواع فن گلخانه به توضیحات بیشتر درمورد انواع فن گلخانه در ادامه متن مراجعه کنید.

3. سرعت هوا

سرعت هوا، بر حسب متر بر ثانیه (m/s) سنجیده می‌شود. این عدد نشان می‌دهد که هوا با چه سرعتی در داخل گلخانه حرکت می‌کند. سرعت هوای مناسب برای اکثر گیاهان بین 0.5 تا 1 متر بر ثانیه است که این سرعت از نصب فن مناسب تامین میشود.

4. میزان صدا

فن‌ها می‌توانند در هنگام کار، صدای زیادی تولید کنند. اگر گلخانه شما در نزدیکی مناطق مسکونی قرار دارد، انتخاب فن کم‌صدا بسیار مهم است. همچنین برخی از گیاهان بر اثر سروصدای زیاد رشد و شادابی خود را از دست میدهند؛ از این رو خرید فن بی صدا بسیار حائز اهمیت است.

5. مصرف انرژی

مصرف انرژی فن، بر حسب وات (W) سنجیده می‌شود. انتخاب فن کم‌مصرف می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌های برق کمک کند.

6. شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی منطقه ای که گلخانه شما در آن واقع شده است، در انتخاب نوع و قدرت فن تاثیرگذار است. معمولا در مناطق گرم و شرجی نیاز به فن های قدرتمندتر داریم.

7. نوع گیاهان

نیازهای تهویه‌ای گیاهان مختلف در گلخانه با یکدیگر متفاوت است. برای مثال، گیاهان گرمسیری به تهویه بیشتری نسبت به گیاهان مقاوم به خشکی نیاز دارند. همچنین گیاهان گلدار به تهویه مناسب برای جلوگیری از تجمع گاز اتیلن که باعث ریزش گل‌ها می‌شود، نیاز دارند. پیشنهاد میکنیم قبل از خرید فن، از یک متخصص  برای بررسی نیازهای خاص گلخانه خود و ارائه مشاوره فنی کمک بگیرید.

انواع فن گلخانه

به صورت کلی، فن‌های مناسب گلخانه در دو نوع اصلی اگزاست و سیرکوله طراحی و تولید میشوند. در ادامه به بررسی جامع این فن ها میپردازیم. 

فن اگزاست گلخانه

فن‌های اگزاست رایج‌ترین نوع فن گلخانه هستند. این فن‌ها در بالای گلخانه نصب می‌شوند و هوای گرم و مرطوب را از داخل گلخانه به بیرون تخلیه می‌کنند. 

اگزاست فن

مزایا فن اگزاست گلخانه معایب فن اگزاست گلخانه
کاهش دما و رطوبت مصرف برق بالا
کنترل دی‌اکسید کربن ایجاد سر و صدای زیاد
جلوگیری از رشد قارچ‌ها و آفت‌های گیاهی  

فن سیرکوله گلخانه

فن‌های سیرکوله در داخل گلخانه نصب می‌شوند و هوای داخل گلخانه را به گردش در می‌آورند. این نوع فن برای یکنواخت کردن دما و رطوبت در تمام نقاط گلخانه مفید است. 

فن سیرکوله گلخانه

مزایا فن سیرکوله گلخانه معایب فن سیرکوله گلخانه
یکنواخت کردن دما و رطوبت به تنهایی نمی‌توانند دمای گلخانه را کاهش دهند.
جلوگیری از تجمع گازها مصرف برق نسبتاً بالا
تقویت و کمک به فتوسنتز  

برندهای تولید کننده فن گلخانه

 با توجه به تنوع برندهای موجود در بازار، انتخاب برند مناسب می‌تواند کمی دشوار باشد. در این مقاله، به بررسی برخی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای تولید کننده فن گلخانه ایرانی می‌پردازیم.

هواکش دمنده

برند هواکش دمنده تولید کننذه انواع فن گلخانه

دمنده، با سابقه‌ای بیش از نیم قرن در تولید انواع تجهیزات تهویه مطبوع و صنعتی، به عنوان نامی آشنا در صنعت هواکش ایران شناخته می‌شود. این شرکت ایرانی با تکیه بر دانش فنی روز دنیا، مواد اولیه مرغوب و نیروهای متخصص، طیف وسیعی از فن‌های گلخانه با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به بازار عرضه می‌کند.  فن‌های گلخانه دمنده با استفاده از بهترین مواد اولیه و با بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا تولید می‌شوند. این امر سبب شده است تا این فن‌ها از بازدهی بالا، عمر طولانی و عملکردی بی‌صدا و بدون لرزش برخوردار باشند.

فن زیلابگ

فن های شرکت فناوران تهویه پیام دارای مزایایی زیاد و متعددی مانند کارایی بالا، عملکرد مطمئن، آلودگی صوتی بسیار کم، مصرف انرژی برق کم و دمپرهای اتوماتیک هستند که هزینه کمی برای نگهداری و تعمیر دارند. به همین دلیل فن های بسیار ایده آل برای تهویه هوای فضاهایی مانند گلخانه هستند. شرکت کالا صنعتی به عنوان عاملیت فروش انواع فن سیرکوله و اگزاست گلخانه برند زیلابگ، این فن ها را با قیمت بسیار مقرون به صرفه به مشتریان خود ارائه میدهد.

برند هواکش زیلابگ تولید کننده انواع فن گلخانه

قیمت فن گلخانه

قیمت فن گلخانه تحت تاثیر عواملی مانند ظرفیت، کیفیت ساخت و برند تولید کننده می تواند متفاوت باشد. برای گلخانه‌های بزرگ و صنعتی، نیاز به فن‌های با ظرفیت و کیفیت بالاتر نیاز است که هزینه بیشتری را نسبت به سایر هواکش ها دارد. در ادامه به بررسی عوامل ثابت تاثیرگذار بر قیمت فن گلخانه میپردازیم.

  • نوع فن: به طور کلی فن های گلخانه در دو نوع اصلی اگزاست و سیرکوله عرضه می شوند. فن های اگزاست برای جابجایی حجم زیاد هوا در مسافت های کوتاه مناسب هستند و قیمت مقرون به صرفه تری دارند. فن های سانتریفیوژ برای جابجایی حجم کم هوا در مسافت های طولانی یا غلبه بر مقاومت های بالا کاربرد دارند و قیمت بالاتری دارند.
  • اندازه و ابعاد فن: اندازه فن با قطر پروانه آن سنجیده می شود. به طور کلی، فن های بزرگتر قیمت بالاتری دارند.
  • توان یا قدرت فن: معمولا قدرت فن با واحد وات (W) اندازه گیری می شود. فن های قدرتمندتر برای گلخانه های بزرگتر یا آنهایی که به تهویه بیشتری نیاز دارند مناسب هستند و قیمت بالاتری دارند. 

برای مشاهده قیمت انواع فن گلخانه می‌توانید به محصولات موجود در همین صفحه مراجعه نموده و یا از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تمامی هواکش های گلخانه با قیمتی رقابتی و همراه با گارانتی در وب‌سایت کالا صنعتی عرضه می‌شوند؛ علاوه بر این، برای انتخاب نوع و مشخصات فنی مناسب می‌توانید از مشاوره فنی رایگان مجموعه کالا صنعتی بهره ببرید.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...