بستن
دسته بندی کالا



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فن‌ سانتریفیوژ دمنده یا فن گریز از مرکز دمنده، جهت ایجاد ظرفیت هوادهی با میزان متوسط در فضاهایی با فشار استاتیکی متوسط به بالا استفاده میشوند. این فن ها با مکانیزم منحصر به فرد، هوا را در جهت محور به داخل فن هدایت می‌کنند و سپس در جهت عمود بر محور خارج می‌کنند. این ویژگی، آنها را به انتخابی ایده‌آل برای کاربردهایی تبدیل می‌کند که به قدرت جابجایی هوا در برابر مقاومت بالا نیاز دارند.

برند دمنده، نامی آشنا در صنعت فن و تهویه ایران و خاورمیانه است که در سال 1346 با سرمایه گذاری بخش خصوصی پا به عرصه وجود گذاشت. این شرکت ایرانی با سابقه‌ای درخشان در تولید انواع فن، نامی آشنا برای متخصصان و فعالان این حوزه است. در ادامه، به بررسی یکی از محصولات برجسته دمنده، یعنی فن سانتریفیوژ، می‌پردازیم.

دمنده

انواع فن سانتریفیوژ دمنده 

فن های سانتریفیوژ بر اساس شکل پروانه در دو دسته فوروارد و بکوارد تقسیم میشوند. بخش حلزونی در این فن ها وظیفه هدایت هوا و انتقال آن به سمت دهانه خروجی را دارد. اتصال پروانه فن به موتور میتواند از طریق تسمه و پولی و یا اتصال به صورت کوپل مستقیم باشد. در اتصال تسمه و پولی با تغییر سایز پولی می توان سرعت گردش پروانه را تنظیم کرد ولی با توجه به اینکه سیستم تسمه و پولی مشکلاتی مانند اتلاف انرژی و تعویض تسمه در گذر زمان دارد، پیشنهاد میکنیم در کاربری هایی که امکان استفاده از فن با کوپل مستقیم دارد از فن تسمه و پولی استفاده نشود. در ادامه به بررسی انواع فن سانتریفیوژ بر اساس نوع پروانه میپردازیم و نگاهی اجمالی به کاربردهای آنها میندازیم.

فن سانتریفیوژ فوروارد دمنده

فن های سانتریفیوژ با پروانه فوروارد دارای ویژگی های مانند ایجاد فشار مثبت، میزان هوادهی بالا و ایجاد فشار استاتیکی متوسط هستند. فن های سانتریفیوژ بر اساس مکش هوا به دو دسته یک طرفه و دو طرفه تقسیم میشوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

فن سانتریفیوژ یکطرفه فوروارد دمنده؛ مکش هوا از یک سمت و خروج از دهانه: از این نوع فن برای توزیع و تخلیه هوا در ظرفیت های پایین استفاده میشود.

فن سانتریفیوژ یکطرفه فوروارد دمنده

فن سانتریفیوژ دوطرفه فوروارد دمنده؛ مکش هوا از دو سمت و خروج از دهانه: این نوع فن بر اساس سرعت در دو دسته تک سرعته و سه سرعته تقسیم میشود. از فن سانتریفیوژ تک سرعته در دستگاه های هواساز و تجهیزات تهویه مطبوع استفاده میشود؛ همچنین میتواند به عنوان فن های فشار مثبت راه پله ها بکار رود. از فن سانتریفیوژ سه سرعته در تجهیزات تهویه مطبوع مانند فن کویل کانالی، داکت اسپلیت و دیگر دستگاه های مشابه استفاده میشود.

فن سانتریفیوژ دو طرفه فوروارد دمنده

فن سانتریفیوژ دو طرفه فوروارد سه سرعته دمنده

فن سانتریفیوژ بکوارد دمنده

فن های سانتریفیوژ با پروانه بکوارد فشار استاتیکی بسیار بالایی ایجاد میکنند و از این رو در کاربری هایی مانند تخلیه هوا از فضاهای صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرند. فن های سانتریفیوژ بکوارد بر اساس نوع موتور در دو دسته اینترنال و اکسترنال طراحی و تولید میشوند.

فن سانتریفیوژ بکوارد دمنده

فن رادیال سقفی دمنده

این فن ها از نوع فن های بامی با پروانه بکوارد هستند و جهت تخلیه هوای محیط از سقف بکار برده میشوند. همچنین شکل خاص این فن ها باعث ایجاد مکش قوی در ناحیه ورود هوا میشود.

فن رادیال سقفی

پلاگ فن دمنده

نوعی از فن های سانتریفیوژ اند که دارای پروانه بکوارد، کوپل مستقیم، موتور اکسترنال، حجم کم و ابعاد بسیار مناسب هستند. این فن ها به دلیل تطبیق پذیری در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و در دستگاه های تهویه فضاهای بیمارستانی و صنعتی مانند هواسازها، فن باکس ها و سیستم های فشار مثبت مورد استفاده قرار میگیرند.

پلاگ فن دمنده

راهنمای انتخاب و خرید فن سانتریفیوژ دمنده

برای خرید و انتخاب فن سانتریفیوژ دمنده بایستی 4 گام را طی کنید که در ادامه به بررسی این گام ها میپردازیم.

گام اول: بررسی جریان هوای فن؛ متر مکعب بر ساعت

انتخاب صحیح مقدار هوادهی فن بسیار مهم است. مقدار هوادهی را میتوان از طریق محاسبات مهندسی روی سیستم و یا از اطلاعات ارائه شده توسط طراح سیستم به دست آورد و سپس جریان مورد نیاز را با فن تطبیق داد. واحد اندازه گیری جریان هوا فوت مکعب بر دقیقه یا معادل متریک آن مترمکعب بر ساعت است. همچنین برای تبدیل  فوت مکعب بر دقیقه به مترمکعب بر ساعت آن را در عدد 1,7 ضرب کنید.

گام دوم: فشار استاتیک؛ پاسکال

فشار استاتیک همان مقاومت یا اصطکاک ناشی از جریان هوا هنگام عبور از کانال ها و لوله ها میباشد. فشار استاتیک مورد استفاده براى انتخاب فن باید شامل افت فشار دورترین مسیر کانال کشی از فن به علاوه افت فشار ناشی از فیلترها، دمپرها و سایر المان های سیستم در این مسیر باشد.

گام سوم: تصحیحات چگالي، دماي هوا و ارتفاع از سطح دریا

با توجه به اینکه اطلاعات عملکردی هواکش ها در داخل کاتالوگ بر اساس شرایط استاندارد هوایی ارائه میشود؛ در صورت تغییر شرایط ارتفاعي و یا دمایی نسبت به شرایط استاندارد، ممکن است اصلاحاتی در اطلاعات ارائه شده نیاز باشد.

گام چهارم: بررسی منحنی عملکرد فن

منحنی عملکرد فن اطلاعاتی در مورد عملکرد فن از قبیل میزان هوادهی بر حسب فشار-سرعت فن، فشار استاتیک و توان فن را در اختیار مشتریان قرار میدهد. منحنی فشار استاتیک مبنای تمام محاسبات فشار و دبی است و این منحنی از طریق رسم فشار تولید شده توسط فن در دبی های مختلف ایجاد میشود.

اجزای اصلی فن سانتریفیوژ دمنده 

اجزای اصلی تشکیل دهنده فن سانتریفیوژی در 4 دسته تقسیم میشوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  1. موتور: نصب موتور در فن های سانتریفیوژی میتواند اکسترنال و یا اینترنال باشد که هرکدام مزیت های خاص خود را دارد. موتور این فن ها نیز به صورت تکفاز یا سه فاز و در سرعت هاى 2800/1400/900 دور بر دقیقه قابل استفاده میباشد.
  2. پروانه: پروانه در فن های سانتریفیوژی در دو دسته فوروارد و بکوارد تقسیم میشود.
  3. بخش حلزونی: حلزونی در این فن ها وظیفه هدایت هوا و انتقال آن به سمت دهانه خروجی را دارد.
  4. تسمه و پولی یا کوپل مستقیم: در برخی از فن های سانتریفیوژی دمنده، جهت اتصال پروانه فن به موتور از طریق سیستم تسمه و پولی انجام میگیرد.

قیمت فن سانتریفیوژ دمنده 

در سال های اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار و مواد اولیه قیمت فن سانتریفیوژ دمنده دستخوش تغییرات زیادی شده است. برای مشاهده قیمت فن سانتریفیوژ دمنده می‌توانید به محصولات موجود در همین صفحه مراجعه نموده و یا از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تمامی فن های سانتریفیوژ دمنده با قیمتی رقابتی و همراه با گارانتی در وب‌سایت کالا صنعتی عرضه می‌شوند؛ علاوه بر این، برای انتخاب ابعاد و مشخصات مناسب می‌توانید از مشاوره فنی رایگان مجموعه کالا صنعتی استفاده نمایید.

اما در ادامه ما به بررسی عوامل ثابت تاثیرگذار بر قیمت فن سانتریفیوژ دمنده میپردازیم.

  • ابعاد و ظرفیت هوادهی: اولین و بارزترین عامل، ابعاد و ظرفیت فن است. به طور کلی، هر چه ابعاد فن بزرگتر و ظرفیت آن برای جابجایی هوا بیشتر باشد، قیمت آن نیز به طبع افزایش می‌یابد.
  • نوع پروانه: پروانه قلب تپنده فن سانتریفیوژ دمنده است و انواع مختلفی از جمله فوروارد، بک‌وارد و ایرفویل دارد. هر نوع پروانه، مزایا و معایب خاص خود را دارد و بر قیمت نهایی فن تاثیر می‌گذارد.
  • جنس بدنه و پروانه: جنس بدنه و پروانه فن می‌تواند از آلومینیوم، استیل یا مواد کامپوزیتی باشد. هر کدام از این مواد، ویژگی‌ها و قیمت مخصوص به خود را دارند.
  • نوع موتور: فن‌های سانتریفیوژ دمنده از موتورهای الکتریکی مختلفی مانند دور متغیر و ضد انفجار استفاده می‌کنند. نوع موتور به کار رفته در قیمت نهایی فن تاثیرگذار خواهد بود.
  • امکانات جانبی: برخی از فن‌های سانتریفیوژ دمنده مجهز به امکانات جانبی مانند دمپر، فیلتر، صداگیر و ... هستند. وجود این امکانات جانبی، قیمت فن را افزایش می‌دهد.
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...