بستن
دسته بندی کالا
  • 1942
  • 44 مرتبه
بهترین برند پمپ شناور

بهترین برند پمپ شناور

شنبه 02 تیر 1403

منابع آب مورد استفاده در زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها متنوع است. اما این تنوع بسته به موقعیت جغرافیایی متفاوت است. برخی از منابع سطحی و برخی دیگر زیرزمینی هستند؛ منابعی که در روی زمین دسترسی به آنها وجود دارد مثل رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و منابع زیرزمینی مثل چاه‌ها هستند. برای انتقال آب تمام این منابع بسته به نوع آن به یکی از انواع پمپ آب نیاز است.

پمپ شناور یکی از انواع پمپ آب است که برای انتقال آب‌ چاه‌های عمیق و نیمه عمیق استفاده می‌شود و البته کاربردهای غیر از این نیز دارد. پمپ شناور باید در اعماق چاه قرار بگیرد و کیفیت و طراحی آن بسیار حائز اهمیت است. بنابراین برند پمپ شناور پارامتری است که قبل از خرید باید درباره آن تحقیق کرد. در ادامه این مقاله به معرفی چند برند از بهترین پمپ شناور چاه پرداخته خواهد شد.

بهترین پمپ شناور

8 نوع از بهترین برندهای پمپ شناور

  1. پمپ شناور پنتاکس
  2. پمپ شناور ابارا
  3. پمپ شناور استریم
  4. پمپ شناور لئو
  5. پمپ شناور شیمجه
  6. پمپ شناور پمپیران
  7. پمپ شناور رایان
  8. پمپ شناور گازار

با اینکه پمپ شناور چاهی استفاده و کاربردهای زیادی دارد و جمعیت زیادی از کشاورزان و باغداران در مناطق مختلف، جهت آبیاری از منابع آب زیرزمینی، چاه‌ها، مخازن و استخرها نیاز به این نوع پمپ دارند؛ به همان نسبت نیز تعداد زیادی از برندها، پمپ شناور چاهی را در زمره محصولات خود قرار داده‌اند.

در قسمت فوق، سعی شد 8 برند پمپ شناور که جز بهترین‌ها و شناخته‌شده‌ترین‌های بازار ایران است نام برده شوند. برای آشنایی بیشتر با بهترین پمپ شناور در ادامه هر کدام از آنها به صورت جداگانه معرفی خواهند شد.

بهترین برندهای پمپ شناور

پمپ شناور پنتاکس

پنتاکس برندی نام‌آشنا و ایتالیایی در میان برندهای خارجی پمپ است. انواع پمپ‌های آب، سانتریفیوژ خانگی، کشاورزی و صنعتی در بین محصولات پمپ پنتاکس دیده می‌شود. یکی از محصولات پنتاکس، پمپ شناور آن است و زمانی که مشتریان درباره بهترین برند پمپ شناور سوال می‌پرسند، قطعا پنتاکس یکی از اولین نام‌هایی است که به آن اشاره می‌شود.

پمپ شناور پنتاکس در چندین سری و مدل طراحی می‌شود که هر کدام خصوصیات متفاوتی دارند. دو سری از پرطرفدارترین و پرکاربردترین آنها، سری 4S/A و 5PES است که هر دو از بدنه‌ای استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند.

جنس استیل در خصوصیات آبی که قرار است پمپاژ شود، موثر است. شناور استیل برای آب‌های شور بسیار مناسب است. پمپ شناور استیل پنتاکس سری 4S/A برای چاه‌ها با قطر 4 اینچ مناسب بوده و تا بیشینه هد 347 متر و بیشینه دبی 400 لیتر بر دقیقه می‌تواند جابجایی آب را داشته باشد. همچنین سری 5PES با بدنه‌ای 5 اینچی تا بیشینه هد 90 متری و بیشینه دبی 120 لیتر بر دقیقه قابلیت دارد.

پمپ شناور ابارا

ابارا برندی بسیار باسابقه و قدیمی که بیش از 100 سال پیش در ژاپن تاسیس شده است. اما امروزه محصولات پمپ ابارا را به عنوان محصول ایتالیایی می‌شناسند. پمپ شناور ابارا در دو سری WINNER و IDROGO تولید می‌شود که از هر دو از بدنه استیل و پروانه تکنوپلیمر ساخته شده‌اند.

پمپ شناور ابارا سری WINNER برای چاه‌های عمیق با قطر 4 اینچ به بالا مناسب می‌باشد. موتور این دسته می‌تواند با آب یا روغن خنک شود. پمپ شناور ابارا سری IDROGO برای چاه‌های نیمه عمیق مناسب است، موتور این دسته از نوع غوطه‌ور و خشک است.

پمپ شناور استریم

شرکت استریم چینی از برندهای شناخته شده در بازار ایران محسوب می‌شود. پمپ شناور چاهی یکی از محصولات این شرکت بزرگ است. استریم علاوه بر پمپ تک شناور، موتور تک شناور را هم تولید می‌کند. برای عملکرد بهتر پمپ شناور استریم بهتر است موتور تک که به بخش پمپ کوپل می‌شود از همین برند باشد.

علاوه بر این استریم، الکتروپمپ‌های شناور یک‌پارچه نیز تولید می‌کند. تمام پمپ‌های شناور استریم از جنس استیل هستند. پمپ تک شناور استریم سری SDM دارای مشخصات قطر دهانه خروجی ¼ 1 و 2 اینچ، قطر بدنه 4 اینچ، توان 1 الی 5.5 اسب بخار، هد بیشینه تا 174 متر و دبی بیشینه 13.8 مترمکعب بر ساعت موجود است.

پمپ شناور لئو

شرکت لئو چین به عنوان یک شرکت مادر در حوزه پمپ‌سازی فعالیت می‌کند چرا که انواع پمپ‌های آب، سانتریفیوژ در ابعاد خانگی، کشاورزی و صنعتی را تولید می‌کند. پمپ شناور لئو جز بهترین برندهای پمپ شناور چینی است. پمپ شناور لئو سری XR در سه مدل که مناسب حداقل قطر چاه 3، 4 و 6 اینچ طراحی می‌شود.

پمپ شناور لئو تا توان 50 اسب بخار، حداکثر دبی 1000 لیتر بر دقیقه و حداکثر هد 520 متر موجود است. حداکثر عمق غوطه‌وری این سری پمپ شناور 80 متر می‌باشد.

پمپ شناور شیمجه

شرکت شیمجه دیگر سازنده چینی انواع پمپ است که تنوع پمپ شناور آن زیاد بوده و پمپ‌های شناور چاه عمیق که مناسب برای حداقل قطر چاه 3 الی 6 اینچ است، تولید می‌کند. به دلیل داشتن تنوع زیاد شناور شیمجه از لحاظ قطر دهانه، مقدار حداکثر هد و دبی، میزان ذرات معلق جامد مجاز در آب و... معمولا نیاز بسیاری از مشتریان را رفع می‌کند.

پمپ شناور پمپیران

همیشه پمپیران از شرکت‌های پیشرو در صنعت پمپ در ایران بوده است. به لطف سابقه طولانی مدت، متخصصان کاربلد و البته تجهیزات پیشرفته صنعتی می‌توان پمپیران را از بزرگترین برندهای پمپ ایرانی نام برد. پمپ شناور یکی از محصولات پمپیران است که در نوع تخت و کوزه‌ای تولید می‌شود.

مشخصات پمپ‌های شناور پمپیران محدوده وسیعی از هد و دبی را پوشش می‌دهد به طوری‌که بیشترین هد 720 متر و بیشترین دبی 650 متر مکعب بر ساعت با قطر دهانه تا 8 اینچ از ویژگی‌های پمپ شناور پمپیران به عنوان یکی از بهترین برندهای پمپ شناور ایرانی می‌باشد.

پمپ شناور رایان

رایان پمپ دیگر شرکت پمپ‌ساز ایرانی است که به طور تخصصی انواع پمپ شناور را تولید می‌کند و به همین دلیل پمپ رایان را معمولا با پمپ‌های شناور آن می‌شناسند. پمپ‌های شناور رایان بر اساس جنس بدنه شامل دو نوع چدنی و استیل می‌باشد.

شناور رایان برای کاربردهای پمپاژ آب چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و همچنین انتقال آب شور دریاها مناسب می‌باشد. ماکزیمم هد 700 متر و ماکزیمم دبی 650 متر مکعب بر ساعت محدوده پوشش پمپ شناور رایان است.

پمپ شناور گازار

گازار پمپ یکی از بزرگترین سازنده‌های انواع پمپ شناور در شرق کشور است که علاوه بر ساخت پمپ شناور با طراحی خود اقدام به ساخت پمپ‌های شناور با طرح‌های برندهای خارجی مثل KSB و RITZ نیز کرده است. با توجه به وجود اقلیم‌های مختلف در کشور و البته تغییر شرایط اقلیمی و کاهش آب‌های زیرزمینی در کشور، گازار پمپ محصولاتی از پمپ‌های شناور را تولید می‌کند که قابلیت مکش آب از چاه‌های عمیق‌تری را دارد.

مقایسه برندهای پمپ شناور

برندهای زیادی برای پمپ شناور وجود دارند و مقایسه آنها با یکدیگر کار راحتی نیست. اما در زیر سعی شده است بصورت نسبی بین برندهایی که در بالا برای بهترین پمپ شناور چاهی معرفی شدند، پارامترهای قیمت، کیفیت، خدمات از پس فروش و گارانتی مقایسه شوند.

مقایسه برندهای پمپ شناور

جمع‌بندی

یکی از پمپ‌های کشاورزی پراستفاده در بین کشاورزان و باغدارانی که از آب چاه‌های عمیق و نیمه عمیق برای آبیاری استفاده می‌کنند، پمپ شناور است. پمپ شناور جز پمپ‌های سانتریفیوژ مستغرق در آب محسوب می‌شود و در اعماق چاه قرار می‌گیرد به همین خاطر لازم است برای دریافت بهترین کارایی و عمر طولانی دارای کیفیت ساخت و طراحی خوب و از مواد مناسبی ساخته شده باشد.

اینجاست که نقش برند در پمپ شناور بیشتر مشهود می‌شود. قبل از خرید پمپ شناور بهتر است با بهترین پمپ شناور آشنا شد که در ایم مقاله سعی شد به این موضوع پرداخته شود. در میان برندهای خارجی، پنتاکس، ابارا، لئو، استریم و شیمجه و در بین برندهای ایرانی پمپیران، رایان و گازار معرفی شدند.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.